TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
Pravidla fóra
V sekci RC PROJEKTY- se smí vkladat projekty týkající se pouze RC karoserií nebo podvozků.Zákaz jakéhokoli spamu, za spam se nepovažuje rada ,rozdíl mezi spamem a radou určuje admin ppř. moderátor.Dále se snažte co nejvýstižněji nazvat téma aby se usnadnilo hledání informací na fóru,téma pojmenujte gramaticky správně tj. čárky a háčky.
V sekci RC PROJEKTY- se smí vkladat projekty týkající se pouze RC karoserií nebo podvozků.Zákaz jakéhokoli spamu, za spam se nepovažuje rada ,rozdíl mezi spamem a radou určuje admin ppř. moderátor.Dále se snažte co nejvýstižněji nazvat téma aby se usnadnilo hledání informací na fóru,téma pojmenujte gramaticky správně tj. čárky a háčky.
TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
Protože mi zdechl regulátoru a nemůžu jezdit než se vyřeší reklamace tak jsem se pustil do kompletní přestavby podvozku. Tak jako první na řadu v celkové přestavby přišla přední náprava , proto že jsem si dopřál nové C.V poloosy s TRF416 musel jsem upravit - Céčka - aby se tam ty klouby vešli. Další co přišlo na řadu bylo řízení , protože nebyl materiál tak jsem použil karbonové parohy na výrobu nové středové spojovačky. abych se zbavil Ackermana bylo uchycení spojovaček přemístěno více ke středu klobu otáčení.
- Přílohy
-
- Fotografie0110.jpg
- (174.32 KiB) Staženo 2323 x
-
- Fotografie0120.jpg
- (109.89 KiB) Staženo 2323 x
-
- Fotografie0119.jpg
- (109.44 KiB) Staženo 2321 x
-
- Fotografie0118.jpg
- (101.89 KiB) Staženo 2320 x
-
- Fotografie0116.jpg
- (107.47 KiB) Staženo 2317 x
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
- uffos
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1479
- Registrován: pát čer 02, 2006 9:15 pm
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
tady se nam rodi peknej CS projekt, ackerman jsi vyresil krasne. cekam co z toho vznikne. jakej bude pripravovanej pomer mezi predni a zadni napravou?
Honza Smrčka
Yokomo YD-2S Plus
Yokomo YD-2S Plus
Re: TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
Pro začátek tam dám jíš vyzkoušené a to protože se mi nechce používat jiné než sériové řemeny z TA 05 a to z důvodu že jich mám dost v zásobě a nechce se mi kupovat jiné a dodělávat nějaké¨extra napínáky také nechci. Tak že přední Dif. 37z zadní Dif. 32z -TA 04- Spur : předek 16z , zadek 22z No a aby se to lépe počítalo tady je na CS kalkulátor. http://csjunkies.com/viewtopic.php?f=7&t=658
http://rcdrift.50.forumer.com/viewtopic.php?f=10&t=827
PS : kolajz - dobře čítáš ,protože kdo nečítá neví jak pravil Bohuš.
http://rcdrift.50.forumer.com/viewtopic.php?f=10&t=827
PS : kolajz - dobře čítáš ,protože kdo nečítá neví jak pravil Bohuš.
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 3828
- Registrován: pát srp 07, 2009 5:30 pm
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
Jen se optám, jako člověk driftem nepolíben - řízení s 0 ackermanem je lepší pro drift? Máte někdo nějaký vysvětlení, nebo to je prostě jen tak, že se to líp ovládá?
Oficiálně jsem s modelařinou skončil, proto jsem si koupil stavebnici MB Actros
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Re: TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
nevím, jaký to má opodstatnění ale mám jednu otázku - nedělá uchycení blíž ke středu kloubů spíš většího ackermana? takhle to funguje u sériovýho přepákování..
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Re: TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
Nejspis ne. Tenhle odkaz jsem sebral nekde tady na foru http://www.rctek.com/technical/handling ... ciple.html Sice moc nechapu nektery ty obrazky ale pochopil jsem z toho ze vnejsi kolo musi byt natoceny jinak kvuli delsi opisovane draze. Snizeni akcermana (nebo zruseni) ma pak asi priznivej vliv na zataceni ne? Neplacam doufam kravin ze?
- vojtass77
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 120
- Registrován: ned čer 21, 2009 12:29 pm
- Bydliště: Rožmital pod Třemšínem
- Kontaktovat uživatele:
Re: TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
Ja jsem to pochopil tak jak ty,čím menší bude tím by to mělo líp zatáčet,takže tahle uprava by byla vhodná i pro rally auto,akorát nevím jestli by to nemělo negativní vliv na přetáčení auta.
RC VOJTASS RALLY TEAM , MONSTER Energy , DASS spol.s.r.o. KAMIONOVÁ DOPRAVA , Xray , HUDY , Nosram , LRP , Sanwa , savox , ...Je lepší bejt první v pekle,než druhej v nebi!... , http://rcvojtassrallyteam.cz
Re: TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
z nějakýho důvodu je pro drift vhodnější potlačenej ackermann - zatímco u rally nebo onroadu je to naopak hodně důležitá veličina - při zatáčení vnitřní kolo opisije menší kružnici, takže musí mít větší úhel vytočení... obecně větší ackermann znamená agresivnější zatáčení... u driftu to z nějakýho důvodu funguje jinak
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Re: TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
No mohly by nejakej driftar vysvetlit ucel akcermana driftu. Docela by me to taky zajimalo jak to ovlivnuje jizdu
Re: TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
Protože jak jsem psal momentálně jsem bez pohonu tak nemohu posoudit jak se po úpravě změnili jízdní vlastnosti a abych pravdu řek sám jsem na to docela zvědav a vlastně díky tomu že nemůžu jezdit tak jsem se do přestavby pustil. Celá úprava vychází z dlouhodobého výskumu po různých -drift-fórech po světě. Ono když se nad tím člověk zamyslí tak je to vlastně proti logice, Ackerman na řízení zmenšovat (účinnost řízení se zmenší, řízení se chvílemi chová nevispitatelně ,přehřívání vnitřní pneu.nadměrné opotřebení pneu. atd.) a jak píše - Honza D - větší ackermann znamená agresivnější zatáčení stáčí se podívat třeba na ostrou motokáru tam je to obzvláště markantní tím nemyslím tu z půjčovny tam se dává menší nebo nuloví protože by zákazníky po dvouch kolech boleli ruce.Pan Ackerman si tento systém řízení nechal patentovat na kočár za koně a o autech v té době neměli ani tušení .No a závěrem jak bylo psáno na drift to asi musí fungovat když to všichni po světě co jezdi drift předělávají a třeba Tamiya VDF Ackerman řízení nemá , ale to to se konec konců ukáže až budu pojízdný. PS: Proč o něčem přemýšlet když už to vymyslel někdo jiný a nad některým jevy v RC Driftu mi také zůstává rozum stát. Více o Ackerman http://csjunkies.com/viewtopic.php?f=9&t=372
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
Re: TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
jestli to nebude právě kvůli stylu jízdy bokem napřed - s ackermanem by auto ve smyku mělo jakoby velkou rozbíhavost a to by nedělalo dobrotu... bez ackermana jsou i při smyku s plným kola paralelně, možná to i pomáhá narovnat auto...
Jinak, když už je potřeba pro drift váha v přrdu, nepřemýšlel jsi o přesunu motoru víc dopředu, před spur?
Jinak, když už je potřeba pro drift váha v přrdu, nepřemýšlel jsi o přesunu motoru víc dopředu, před spur?
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Re: TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
Řekl bych že to - Honza D - přesně vystihl , rozbíhavost se mění v závislosti na úhlu natočení kol v zatáčce což pro tento účel není zcela ideální a na CS kde přední nápravu před sebou tlačí ta zadní už vůbec ne a tím se dostáváme zase k váze na přední ose která při použití ABSek které postrádají jakýkoli grip hrne ať je tam nastaveno co kolii. Co se tyče přemístění motoru tak zůstane na svém místě to by bylo lepší koupit rovnou VDF jen naložím na přední nárazník tolik olova kolik bude potřeba .PS. Jen taková perlička z posledního ježdění celou dobu tam do kluků vandruju aby si tam alespoň to olovo zkusili dát a nic až do minulé neděle kdy si Lukino přidělal bindama na karoserii telefon http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.p ... 59#p155459 a po dvouch kolech pravil ,,Já tam snad ten telefon nechám napořád to auto mi takhle nikdy nefungovalo" no pak se najednou udevřeli kufry a věšelo se tam co se dalo.
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
Re: TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
s tm motorem, VDF-ko je úplně jiný s tmhle bys měl na předku ještě větší váhu, to už bys asi musel dovažovat vzadu a měl bys většinu dílů v standartní podobě. Myslím, že s podobným kitem jezdilo pár xrayů
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Re: TAMIYA TA 05 DRIFT CAR
Tak jsem udělal ještě pár úprav dorazu rejdu na čepu otáčení ale celkem zklamání čistá -0- tam není v plným rejdu to má 2,6mm. rozběh. No chtělo to udělat tu středovou spojovačku delší ale nebyl potřebný materiál ale jak bude udělám evo2.
Test se standardním servem S200 - http://www.youtube.com/watch?v=ZkSb3yCHFpM
Test se standardním servem S200 - http://www.youtube.com/watch?v=ZkSb3yCHFpM
- Přílohy
-
- Fotografie0121.jpg
- (150.15 KiB) Staženo 1847 x
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿