POPIS MOTORU

všechno co se týče RC souprav, podvozku, elektrotechniky ...

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Pravidla fóra
V sekci VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC- nechť píše jen ten, kdo se dokaže odborně vyjádřit o dané problematice. Všechna nesmyslná témata a odpovědi či individuální dotazy budou smazány.
Odpovědět
marek37

POPIS MOTORU

Příspěvek od marek37 »

obrazkovi popis motoru..
rom4n
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 282
Registrován: čtv říj 04, 2007 9:05 pm
Bydliště: Praha 4 - Chodov
Kontaktovat uživatele:

Re: POPIS MOTORU

Příspěvek od rom4n »

Ahoj,
ještě doplním o bezuhlíkový motor
(zdroj novakteam.cz)
slozeni.jpg
(24.8 KiB) Staženo 1820 x
kotva.jpg
kotva.jpg (2.27 KiB) Zobrazeno 10879 x
3603-11.jpg
hallovy senzory pro snímání otáček
(189.44 KiB) Staženo 1816 x
3603-9.jpg
stator
(153.38 KiB) Staženo 1817 x
stará dobrá TT-01, komplet oložiskované, hliníkový kardan, AGGRESSOR SRX Digital 40MHz FM - programovatelná, HSS-03ML (PLL synthesized), LRP SPX super reverse, brushless X11 VECTOR 8.5 SS, stavitelné hliníkové olejové tlumiče (oka 58mm), LRP Li-Pol 5300mAh 5100mAh (čas jízdy 2h), nabíječka SHARK 10
karoserie: VW golf 5, BMW M3 schnitzer
NOVĚ: E-Firestorm Flux - brutální zadokolka, co zvedá přední do vzduchu
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: POPIS MOTORU

Příspěvek od Honza D »

myslím, že to patří spíš sem: viewtopic.php?f=116&t=5336
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
rom4n
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 282
Registrován: čtv říj 04, 2007 9:05 pm
Bydliště: Praha 4 - Chodov
Kontaktovat uživatele:

Re: POPIS MOTORU

Příspěvek od rom4n »

asi jo, viď? Ale vycházel jsem z všeobecné problematiky "o motorech", je tu jak spalovací, tak elektrický ;o) Tak uvidíme, kdyžtak se to přesune
stará dobrá TT-01, komplet oložiskované, hliníkový kardan, AGGRESSOR SRX Digital 40MHz FM - programovatelná, HSS-03ML (PLL synthesized), LRP SPX super reverse, brushless X11 VECTOR 8.5 SS, stavitelné hliníkové olejové tlumiče (oka 58mm), LRP Li-Pol 5300mAh 5100mAh (čas jízdy 2h), nabíječka SHARK 10
karoserie: VW golf 5, BMW M3 schnitzer
NOVĚ: E-Firestorm Flux - brutální zadokolka, co zvedá přední do vzduchu
strejczek
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 2
Registrován: pon říj 17, 2011 5:25 pm

Re: POPIS MOTORU

Příspěvek od strejczek »

Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: POPIS MOTORU

Příspěvek od Jirkacbx »

Tohle je pro modelářský motory,jedno jaký,dost neužitečný.
Teda mimo Notyro 4takt,kde už čerpadla na olej používají.Jen jsou jejich motory trochu dražší,takže se jen tak někde v RC neobjeví.Což je škoda kvůli jejich výkonu.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Pipej
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 9
Registrován: úte zář 01, 2009 3:18 pm

Re: POPIS MOTORU

Příspěvek od Pipej »

Nevím kde jinde se mám zeptat,ale jak je možné že při ponoření motoru u modelu do vody (LOUŽE) stále motor jede a nevyzkratuje se? A další , co baterka.? Dám příklad.Mám model 1:10 CROSS TYGER a jelikož jsem elektroniku regl a přijímač dal do balonků,pokusil jsem se projet i nějakou tu louži.Ale překvapila mně její hloubka,model byl ponořený že nebyl vidět motor ani baterie a přesto se nezastavil a ani necukal a v pohodě jel dál.Pak jsem s ním ještě chvilku jezdil na suchu a naprosto v pohodě.Jo a do motoru jsem po vysušení vstříknul olej aby nezrezl .Doufám že jsem neudělal nějakou hloupost.Díky za odpovědi.Jo a motor i regl je origo stejnosměr.
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: POPIS MOTORU

Příspěvek od Honza D »

proč by se to mělo vyzkratovat? Voda moc dobrej vodič není... Destilka je dokonce nevodivá :) A normální voda je sice vodivá natolik, aby zničila citlivou elektroniku, ale na motoru se ti projeví asi tolik, jako když mu dáš paralelně nějakou diodu :) To samý u baterky.. Dlouhodobý namočení (v řádu tejdnů, možná měsíců) by ji vybilo a tím i zničilo, ale při občasným namočení ti hrozí jenom koroze.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
kolajz
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2353
Registrován: stř led 26, 2011 9:48 pm
Bydliště: šumperk

Re: POPIS MOTORU

Příspěvek od kolajz »

dokonce mám dojem že uhlíkové motory se zajíždí v destilované vodě.
Měl jsem toho už moc , momentálně jen
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Bezmozek
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 413
Registrován: pon srp 09, 2010 4:54 am
Bydliště: Praha

Re: POPIS MOTORU

Příspěvek od Bezmozek »

To máš dobrej dojem protože se tak dobře vyplavuje bordel z komutátoru, motor nejiskří a zároveň se chladí.

Jinak to stříknutí oleje do motoru je dost dvojsečný. Sice se to namaže, nejiskří ale po čase se zanese komutátor a na olej se hlavně nachytá kdejakej bordel a je z toho brusná pasta. Neřikám že se tak motor nedá provozovat, ale je to na houby.
Po ježdění motor vymontuju, napojim natvrdo na baterku, ponořim na chvilku do mejdlový vody kde z toho vylítá bordel, vypláchnu a po uschnutí promažu jen ložiska.
TL-01D - Dveřma napřed
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
Odpovědět

Zpět na „VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC“