ZDVIH RAMEN

všechno co se týče RC souprav, podvozku, elektrotechniky ...

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Pravidla fóra
V sekci VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC- nechť píše jen ten, kdo se dokaže odborně vyjádřit o dané problematice. Všechna nesmyslná témata a odpovědi či individuální dotazy budou smazány.
Odpovědět
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5116
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

ZDVIH RAMEN

Příspěvek od WIN » stř zář 24, 2008 6:06 pm

ZDVIH RAMEN– TEORIE
Zdvih ramen se vztahuje k tomu, v jakém rozsahu podvozek poklesne poté, co je auto spuštěno a kola se dotknou země; stejně jako, o kolik se nadzvedne předtím, než se kola odlepí od země. Nastavení zdvihu ramen velkým způsobem ovlivňuje ovládání vozidla, protože od jeho nastavení se odvíjí rozložení váhy na autě.

Výška zdvihu ramen závisí na nastavení propadu ramen a zároveň i na seřízení světlé výšky. Po nastavení světlé výšky musíte nastavit propad ramen, abyste pak mohli pokračovat se samotným seřízením velikosti zdvihu ramen. Je to zvláště důležité při používání mechových pneumatik, které se při jízdě sjíždějí, což vyžaduje pravidelné zvyšování světlé výšky. Kdybyste zvětšili pouze světlou výšku, došlo by ke snížení ramen, které je proto potřeba vyrovnat i novým nastavením propadu ramen.

PŘEDNÍ ZDVIH RAMEN
Nižší přední zdvih ramen
(větší hodnota na měřidle pro přední propad ramen)
• Snižuje předek podvozku po přidávání plynu
• Více zatáčí při vysokých rychlostech
• Zvyšuje „původní“ nedotáčivost po přidání plynu
• Vhodnější pro rovné tratě

Vyšší přední zdvih ramen
(menší hodnota na měřidle pro přední propad ramen)
• Nadzvedává podvozek po přidávání plynu
• Méně zatáčí při vysokých rychlostech
• Snižuje „počáteční“ nedotáčivost po přidávání plynu
• Vhodnější pro nerovné povrchy

ZADNÍ ZDVIH RAMEN
Nižší zadní zdvih ramen
(větší hodnota na měřidle pro zadní propad ramen)
• Snižuje zadek podvozku při jízdě bez plynu nebo brzdění
• Zvyšuje stabilitu při brzdění
• Vhodnější pro rovné tratě

Vyšší zadní zdvih ramen
(menší hodnota na měřidle pro zadní propad ramen)
• Nadzvedává zadek podvozku při jízdě bez plynu nebo klasickém brzdění
• Více zatáčí v pomalých zatáčkách
• Vhodnější pro nerovné povrchy

ZDVIH RAMEN A SVĚTLÁ VÝŠKA
Použijete-li gumové pneumatiky, seřiďte po nastavení zdvihu ramen výšku propadu ramen, a tím veškerá péče o velikost zdvihu ramen končí. Gumové pneumatiky se jízdou nesjíždějí, proto se nastavení zdvihu nemění.

Ale v případě mechových pneumatik je celá věc složitější. Abyste zachovali velikost zdvihu ramen, budete muset neustále seřizovat světlou výšku a nastavení propadu ramen.

ZDVIH RAMEN – MĚŘENÍ
Zdvih ramen se měří na autě, které je připraveno k jízdě.

PRVNÍ KROKY
Připravte auto následovně:
• Tlumiče: Namontujte přední a zadní tlumiče
• Stabilizátory: Namontujte přední a zadní stabilizátory
• Kola: Namontujte všechny čtyři kola

MĚŘENÍ ZDVIHU RAMEN:
(použijte malé pravítko)

1. Položte auto na set-up desku
2. Stlačte a pak nadzvedněte přední i zadní část auta, aby si zavěšení sedla
3. Vedle podvozku vertikálně položte pravítko tak, aby jste dobře viděli mezeru mezi plochou desky a spodkem podvozku
4. Nechte pravítko na místě a pomalu podvozek v jeho podélné ose nadzvedávejte. Pohyb zastavte v okamžiku, když se kola
odlepí od set-up desky
5. Vzdálenost ke spodku podvozku si na pravítku označte. Velikost, o kterou se podvozek nadzvedl před odlepením kol, je
velikost zdvihu ramen. Krok 3-5 opakujte pro oba konce auta

ZDVIH RAMEN – SEŘÍZENÍ
Seřízením světlé výšky změníte i nastavení zdvihu ramen. V případě jakéhokoliv upravení světlé výšky, nastavte znovu i velikost propadu ramen. Více informací v kapitolách „Světlá výška“ a „Propad ramen“.

- Vyšší nastavení propadu ramen vytváří mezi šrouby propadu ramen a podvozkem v klidu menší mezeru, která zmenšuje
rozsah, o který se podvozek nadzvedne před odlepením kol od země. Výsledkem je nižší hodnota zdvihu ramen.

- Nižší nastavení propadu ramen vytváří mezi šrouby propadu ramen a podvozkem v klidu větší mezeru, která zvětšuje rozsah, o
který se podvozek nadzvedne před odlepením kol od země. Výsledkem je vyšší hodnota zdvihu ramen.

Odpovědět

Zpět na „VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC“