PROPAD RAMEN

všechno co se týče RC souprav, podvozku, elektrotechniky ...

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Pravidla fóra
V sekci VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC- nechť píše jen ten, kdo se dokaže odborně vyjádřit o dané problematice. Všechna nesmyslná témata a odpovědi či individuální dotazy budou smazány.
Odpovědět
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5123
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

PROPAD RAMEN

Příspěvek od WIN »

PROPAD RAMEN - TEORIE
Propad ramen vymezuje, jak daleko se pohne rameno zavěšení směrem dolů, a to zároveň určuje, jak vysoko se nadzvedne podvozek. To má vliv na ovládání auta (v důsledku účinků na velikost příklonu a odklonu kol i výšky uložení ramen) a schopnost pneumatik „držet se“ na trati. Tyto účinky se liší podle typu trati a/nebo hodnoty možného záběru.

Při větším rozsahu pohybu ramene zavěšení (větší propad ramen) je auto rychlejší, ale méně stabilní; je proto vhodnější pro tratě s nerovným povrchem nebo tratě s pozvolnými zatáčkami. Při menším rozsahu pohybu ramene (menší propad ramen) je auto stabilnější a je mnohem lepší na tratích s rovným povrchem.

Je velmi důležité nastavit stejně veliký propad na levé i pravé straně auta!


PROPAD RAMEN – ÚČINKY SEŘÍZENÍ

Přední propad ramen
Větší hodnota na měřidle pro přední propad ramen (menší propad)
• Snižuje předek podvozku po přidávání plynu
• Více zatáčí při vysokých rychlostech
• Zvyšuje „počáteční“ nedotáčivost po přidávání plynu
• Vhodnější pro hladké povrchy

Menší hodnota na měřidle pro přední propad ramen (větší propad)
• Nadzvedává podvozek po přidávání plynu
• Méně zatáčí při vysokých rychlostech
• Snižuje „počáteční“ nedotáčivost po přidávání plynu
• Vhodnější pro nerovné povrchy

Zadní propad ramen
Větší hodnota na měřidle pro zadní propad
• Snižuje zadek podvozku při jízdě bez plynu nebo při brzdění
• Zvyšuje stabilitu při brzdění
• Vhodnější pro hladké povrchy

Menší hodnota na měřidle pro zadní propad
• Nadzvedává zadek podvozku při jízdě bez plynu nebo při brzdění
• Více zatáčí v pomalých zatáčkách
• Vhodnější pro nerovné povrchy

PROPAD RAMEN – MĚŘENÍ
1. Dejte bloky šasí pro měření propadu ramen na set-up desku a potom na ně položte podvozek (bez kol a tlumičů pérování)
2. Ujistěte se, že je podvozek pevně na bloky nasazený a nepohybuje se
3. Nadzvedněte a sklopte ramena zavěšení tak, aby se usadila v nejnižší poloze
4. Měřidlem propadu ramen zjistěte velikost propadu

PŘEDNÍ PROPAD RAMEN
Měření provádějte v dolní přední části předních ramen. NEMĚŘTE hodnotu pod předním C-hubem.

ZADNÍ PROPAD RAMEN
Měření provádějte v dolní zadní části zadních ramen. NEMĚŘTE pod zadními kameny.

Kladná čísla znamenají vzdálenost (v mm) NAD úrovní bloků šasí (nebo nad spodkem podvozku).
Záporná čísla znamenají vzdálenost (v mm) POD úrovní bloků šasí (nebo pod spodkem podvozku).

PROPAD RAMEN – SEŘÍZENÍ

PŘEDNÍ PROPAD RAMEN
Zvětšení
Točte ve směru hodinových ručiček (tj.doprava) šroubem pro upravení velikosti propadu ramene tak, aby se přední spodní rameno lehce nadzvedávalo.

Snížení
Točte proti směru hodinových ručiček (tj.doleva) šroubem pro upravení velikosti propadu ramene tak, aby přední spodní rameno lehce klesalo.

ZADNÍ PROPAD RAMEN
….stejné jako výše..jen ZADNÍ
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Odpovědět

Zpět na „VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC“