proporcionální ovládání
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
Pravidla fóra
V sekci VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC- nechť píše jen ten, kdo se dokaže odborně vyjádřit o dané problematice. Všechna nesmyslná témata a odpovědi či individuální dotazy budou smazány.
V sekci VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC- nechť píše jen ten, kdo se dokaže odborně vyjádřit o dané problematice. Všechna nesmyslná témata a odpovědi či individuální dotazy budou smazány.
proporcionální ovládání
Prosím co to znamená,proporcionální ovládání,díky.
- nesto
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 952
- Registrován: pon led 03, 2011 11:40 pm
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: proporcionální ovládání
To znamená plynulé řízení. Neproporcionální má buďto postupování po stupních, nebo jen zapnout/vypnout.
EDIT: ještě bych dodal, že dnešní vysílačky jsou všechny do jedný proporcionální dokonce i většina vysílaček z hraček
EDIT: ještě bych dodal, že dnešní vysílačky jsou všechny do jedný proporcionální dokonce i většina vysílaček z hraček
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
...:::Toyota Supra:::...
Re: proporcionální ovládání
aha děkuji za jasnou odpověď
- Vrakouš
- EXPERT na rady
- Příspěvky: 4828
- Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: proporcionální ovládání
U čínských hraček většinou proporcionalita chybí. Znají jen vpřed, vzad, vlevo a vpravo, bez možnosti regulace rychlosti a úhlu zatáčení.
Proporcionální souprava znamená, že jak otočím volantem, o malá nebo větší úhel, tak zatočí i model.Podobně je to i s plynem. Jako u skutečného auta.
Proporcionální souprava znamená, že jak otočím volantem, o malá nebo větší úhel, tak zatočí i model.Podobně je to i s plynem. Jako u skutečného auta.
CHASSIS: X-ray T1R , TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
- Mates.rc
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 286
- Registrován: pát led 27, 2012 10:21 pm
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: proporcionální ovládání
co znamená tohle ? prosím 8ch ppm/9ch pcm
jako že 8 kanálů je proporciálních a 1 neproporciální ??
jako že 8 kanálů je proporciálních a 1 neproporciální ??
Re: proporcionální ovládání
TL-01D - Dveřma napřed
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
- Mates.rc
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 286
- Registrován: pát led 27, 2012 10:21 pm
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: proporcionální ovládání
dik za odkaz ale nikde neni zkratka ppm a pcm
Re: proporcionální ovládání
tak zkus zmáčknou ctrl+F a zadat PCM nebo PPM
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- Mates.rc
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 286
- Registrován: pát led 27, 2012 10:21 pm
- Bydliště: Zlínský kraj
Re: proporcionální ovládání
:--) jen sem to rychle proletěl ve škole
díky
díky
Re: proporcionální ovládání
Zde pěkně i s obrázkem .............
Zdroj: MIPA + http://www.offroad-rc.info/valasek_03_ovladani.htm
Na obrázku vidíte rozdíl mezi systémy vlevo-proporcionálního a vpravo-neproporcionálního ovládání. Je patrné že neproporcionální ovládání neumožňuje plynulé řízení.
Stejné je to u ovládání "plynu" kdy neproporcionální řízení umožňuje pouze motor spustit a zase zastavit.
Tento systém je pro řízení modelů naprosto nevhodný. Lze jej označit za zastaralý, který se dnes používá pouze u hraček - zároveň jej můžeme považovat za klasický mezník, rozdělující rádiem řízený model a hračku.
Špičkové RC systémy ještě používají tzv. exponenciály - tedy nelineární průběh chodu serva. Standardně se pro řízení používají záporné exponenciály, které zpomalí servo kolem nulové polohy. Kladné exponenciály jej naopak zrychlí. Tuto funkci víceméně výjimečně používají někteří jezdci, aby dosáhli přesnějšího ovládání plynu ve vysokých otáčkách.
Zdroj: MIPA + http://www.offroad-rc.info/valasek_03_ovladani.htm
Na obrázku vidíte rozdíl mezi systémy vlevo-proporcionálního a vpravo-neproporcionálního ovládání. Je patrné že neproporcionální ovládání neumožňuje plynulé řízení.
Stejné je to u ovládání "plynu" kdy neproporcionální řízení umožňuje pouze motor spustit a zase zastavit.
Tento systém je pro řízení modelů naprosto nevhodný. Lze jej označit za zastaralý, který se dnes používá pouze u hraček - zároveň jej můžeme považovat za klasický mezník, rozdělující rádiem řízený model a hračku.
Špičkové RC systémy ještě používají tzv. exponenciály - tedy nelineární průběh chodu serva. Standardně se pro řízení používají záporné exponenciály, které zpomalí servo kolem nulové polohy. Kladné exponenciály jej naopak zrychlí. Tuto funkci víceméně výjimečně používají někteří jezdci, aby dosáhli přesnějšího ovládání plynu ve vysokých otáčkách.