Stabilizátory náprav
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
Pravidla fóra
V sekci VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC- nechť píše jen ten, kdo se dokaže odborně vyjádřit o dané problematice. Všechna nesmyslná témata a odpovědi či individuální dotazy budou smazány.
V sekci VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC- nechť píše jen ten, kdo se dokaže odborně vyjádřit o dané problematice. Všechna nesmyslná témata a odpovědi či individuální dotazy budou smazány.
- WIN
- PROFÍK FÓRA
- Příspěvky: 5124
- Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Stabilizátory náprav
Prosím někoho o odborný názor.
Díky WIN
Díky WIN
Re: Stabilizátory náprav
Stabilizátory náprav zajišťují stabilitu modelu pro průjezdu zatáčkou.Tkj zamezují naklánění podvozku při průjezdu zatačkou tím pádem má běhoun lepší styčnou plochu s vozovkou a nedochází k přetočení modelu.Příklad:při průjezdu levotočivé zatáčky má zadní levé kolo tendenci se odlepovat o země(určitě jste si toho všimli při okruhových závodech aut 1:1) No a stabilizátor drží náklon auta tím pádem i kolo na vozovce.Na vše má vliv samozřejmě jakou světlost má podvozek a jak jsou nastaveny tlumiče.Snad jsem to popsal polopaticky dobře
Re: Stabilizátory náprav
Snad vám to pomůže pochopit problematiku stabíků http://www.rc411.com/pages/howto.php?howto=22&page=1
- OndraMarkow
- Nováček
- Příspěvky: 86
- Registrován: úte črc 29, 2008 12:25 pm
Re: Stabilizátory náprav
Stabilizátor se snaží udržet auto v zatáčce v rovnoběžné pozici s vozovkou. tj. Když jedeš do levotočivé zatáčky tak se ti hodně odlehčuje levé kolo [levá srana] a tim strácí přilnavost a auto potom klouže v niších rychlostech. Stabilizátor slouží k tomu aby to levé kolo [levá strana] se nenadzvedávalo tolik. JE to přímá úměra. Čim víc se auto naklání na pravou stranu tak tim vědčí silou pusobí stabilizátor na levé kolo aby mělo pořád kontakt s vozovkou. takže čim tužší, tím by to mělo mit lepší jízdní vlastnosti, ale když se to přežene tak je pak auto strašně tvrdý na svoji hmotnost a je neposlušný a chová se jako by vubec neměl perování.
Roll bars (příčné stabilizátory): Zabraňují váze auta přecházet z leva do prava a naopak.
Příčné stabilizátory
Když projíždíte zatáčkou, tak se váha přesouvá na vnější stranu auta. Stabilizátor pracuje tak, že spojuje levé a pravé kolo na stejné nápravě a tím zachovává stejnou geometrii podvozku, když se váha přesouvá. Takže pneumatiky mají maximální kontakt s vozovkou, i když se auto naklání na stranu. Stabilizátor působí proti náklonu bez nutnosti použití celkově tuhých pružin. Vhodně zvolená tuhost stabilizátoru sníží náklon auta v zatáčce a tím se zlepší trakce, ale nezvýšší se tuhost jízdy ani účinnost pneumatiky, takže se zachová dobrý kontakt s vozovkou.
Jak toto zařízení použijeme. Jednoduše řečeno ovládá množství váhy přesouvající se ze strany na stranu. Pokud máte tuhé nastavení stabilizátoru, zvýšší se stabilita, ale naproti tomu se sníží trocha dostupné trakce. Příčný stabilizátor je velice dobrý nástroj k upravení celkového vyvážení auta. Pokud chcete změnit vyvážení pro určitý bod zatáčky, použijte k tomu nastavení tlumičů, ale pokud chcete změnit celkové vyvážení, tak upravte stabilizátory.
Další výhody se týkají jízdy mimo silnice. Víceprvková náprava činí vozidlo flexibilnější, to znamená, že se náprava snadněji přizpůsobí měnícím se úhlům v terénu. Tedy vozidla s víceprvkovými nápravami jsou ideální pro sporty, jako je jízda po skalách nebo v poušti. Malá poznámka k použití víceprvkové nápravy pro závody v poušti: pro vyrovnání se s houpáním je potřeba dobrý příčný stabilizátor.
Roll bars (příčné stabilizátory): Zabraňují váze auta přecházet z leva do prava a naopak.
Příčné stabilizátory
Když projíždíte zatáčkou, tak se váha přesouvá na vnější stranu auta. Stabilizátor pracuje tak, že spojuje levé a pravé kolo na stejné nápravě a tím zachovává stejnou geometrii podvozku, když se váha přesouvá. Takže pneumatiky mají maximální kontakt s vozovkou, i když se auto naklání na stranu. Stabilizátor působí proti náklonu bez nutnosti použití celkově tuhých pružin. Vhodně zvolená tuhost stabilizátoru sníží náklon auta v zatáčce a tím se zlepší trakce, ale nezvýšší se tuhost jízdy ani účinnost pneumatiky, takže se zachová dobrý kontakt s vozovkou.
Jak toto zařízení použijeme. Jednoduše řečeno ovládá množství váhy přesouvající se ze strany na stranu. Pokud máte tuhé nastavení stabilizátoru, zvýšší se stabilita, ale naproti tomu se sníží trocha dostupné trakce. Příčný stabilizátor je velice dobrý nástroj k upravení celkového vyvážení auta. Pokud chcete změnit vyvážení pro určitý bod zatáčky, použijte k tomu nastavení tlumičů, ale pokud chcete změnit celkové vyvážení, tak upravte stabilizátory.
Další výhody se týkají jízdy mimo silnice. Víceprvková náprava činí vozidlo flexibilnější, to znamená, že se náprava snadněji přizpůsobí měnícím se úhlům v terénu. Tedy vozidla s víceprvkovými nápravami jsou ideální pro sporty, jako je jízda po skalách nebo v poušti. Malá poznámka k použití víceprvkové nápravy pro závody v poušti: pro vyrovnání se s houpáním je potřeba dobrý příčný stabilizátor.
- WIN
- PROFÍK FÓRA
- Příspěvky: 5124
- Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stabilizátory náprav
Na kterou napravu je vhodne dat stabilizator? Staci pouze dozadu nebo na obe napravy?
Losi XXX-S Graphite
Slash 4x4
Slash 4x4
-
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 3229
- Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
- Bydliště: Litvínov
Re: Stabilizátory náprav
záleží co ti vyhovuje, zkoušej a zkoušej
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 3828
- Registrován: pát srp 07, 2009 5:30 pm
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stabilizátory náprav
jezdí se na obou nápravách, ale většinou různé tuhosti
Oficiálně jsem s modelařinou skončil, proto jsem si koupil stavebnici MB Actros
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Re: Stabilizátory náprav
a pokud mas jen jeden, tak na napravu, kde chces min prilnavosti
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/