Chrastění v motoru či Regulatoru
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, Jirkacbx
-
- Neaktivní uživatel
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát zář 07, 2018 11:33 pm
Chrastění v motoru či Regulatoru
Zdravím RC modelové nadšence =] ,
Jelikož nejsem moc zběhlý na fórech a nikde se mi nepodařilo najít odpověď a tudíž píši téma nové. Prosím o radu či informace...
Můj problém spočívá v chrastění v regliku či motoru při nízkých otáčkách či změny na zpátečku a jízdu vpřed.
Pořídil jsem si cca před 2 lety model Truggy Absima AT1 4WD jezdil jsem nějaké ty 2 - 3 měsíce a vše v pohodě;-)
Po ježdění jsem se rozhodl vylepšit svůj stroj a to výměnou stejnosměrného motoru za střídavý motor a regulátorek samozřejmě (pak nastaly ty problémy).
Zvolil jsem originál combo od Absimy, které je v modelu Truggy Absima AT1BL.
Combo je (https://www.promodels.cz/combo-brushles ... o-1-10-p92)
Chtěl bych vás poprosit o rady jestli nemáte tušení z jakého důvodu dochází k chrastění v motoru (V plné rychlosti již nic nechrastí, ale při rozjezdech či zpátečce je to hrůza a reakční doba jde do kytek)
Mockrát vám děkuji za jakoukoliv radu...
Přeji hezký den.
Jelikož nejsem moc zběhlý na fórech a nikde se mi nepodařilo najít odpověď a tudíž píši téma nové. Prosím o radu či informace...
Můj problém spočívá v chrastění v regliku či motoru při nízkých otáčkách či změny na zpátečku a jízdu vpřed.
Pořídil jsem si cca před 2 lety model Truggy Absima AT1 4WD jezdil jsem nějaké ty 2 - 3 měsíce a vše v pohodě;-)
Po ježdění jsem se rozhodl vylepšit svůj stroj a to výměnou stejnosměrného motoru za střídavý motor a regulátorek samozřejmě (pak nastaly ty problémy).
Zvolil jsem originál combo od Absimy, které je v modelu Truggy Absima AT1BL.
Combo je (https://www.promodels.cz/combo-brushles ... o-1-10-p92)
Chtěl bych vás poprosit o rady jestli nemáte tušení z jakého důvodu dochází k chrastění v motoru (V plné rychlosti již nic nechrastí, ale při rozjezdech či zpátečce je to hrůza a reakční doba jde do kytek)
Mockrát vám děkuji za jakoukoliv radu...
Přeji hezký den.
Re: Chrastění v motoru či Regulatoru
Nedostalo se ti tam nějaké chrastí -když to "chrastí"? Teď vážně , chtělo by to asi krátké video se zvukem , protože bez toho zvuku nepoznáme o jaký zvuk jde a možností je hodně .... Buď nahrát video nebo najít někoho v blízkém okolí s kým bys na to mrknul - nenapsal jsi ani nemáš v profilu odkud jsi tak nám to odtajni. Zkoušel jsi převody na autě protočit rukou -bez motoru , jestli nekladou odpor , nedrhnou? zvýšený počáteční odpor převodů může bránit motoru v rozběhu do otáček které stříďák potřebuje na to aby se dostal do plynulého otáčení.
Mám tohle combo taky ve starším provedení automat a "chrastění" jsem zaregistroval pouze ve dvou případech - když se rozpároval regulátor s vysílačem a podruhé když jsem omylem prohodil kabeláž vsupního a výstupního napájení (jelikož u toho mého jsou všechny kabely v jedné řadě a černé) což by u tebe neměl být problém. Nenapsal jsi kolik jsi toho s tím novým najezdil , jestli má už hodně nalítáno můžou být už sjetý vymezovací podložky na rotoru nebo i ložisko.
Mám tohle combo taky ve starším provedení automat a "chrastění" jsem zaregistroval pouze ve dvou případech - když se rozpároval regulátor s vysílačem a podruhé když jsem omylem prohodil kabeláž vsupního a výstupního napájení (jelikož u toho mého jsou všechny kabely v jedné řadě a černé) což by u tebe neměl být problém. Nenapsal jsi kolik jsi toho s tím novým najezdil , jestli má už hodně nalítáno můžou být už sjetý vymezovací podložky na rotoru nebo i ložisko.
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chrastění v motoru či Regulatoru
DarkHornet : Jelikož jsi z Budišova a podle mapy uživatelů máš další lidi vcelku daleko .
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 85939&z=10
Chrastění bylo slyšet už se starým motorem nebo až s novým střídákem?
Pokud až po instalaci novýho motoru,budto blbá zubová vůle pastorek/hl. kolo nebo cokoliv dalšího.
Jak píše rotruck,krátký video napoví víc než halda fotek.
P.S. dotaz jsem přesunul do správný sekce.
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 85939&z=10
Chrastění bylo slyšet už se starým motorem nebo až s novým střídákem?
Pokud až po instalaci novýho motoru,budto blbá zubová vůle pastorek/hl. kolo nebo cokoliv dalšího.
Jak píše rotruck,krátký video napoví víc než halda fotek.
P.S. dotaz jsem přesunul do správný sekce.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: Chrastění v motoru či Regulatoru
Při rozjezdu to škube, chrastí a pak to přestane?
Pořádně zkontroluj připojení drátů k motoru, vypadá to jako špatný spoj (studeňák). Jestli máš konektory na motoru, doporučuji vyhodit a kabely naletovat.
Ale bacha, on bezsenzorák obvykle při rozjezdu trochu zachrochtá, než regulátor zjistí kam se má točit
Udělej krátké video, to moc napoví
Pořádně zkontroluj připojení drátů k motoru, vypadá to jako špatný spoj (studeňák). Jestli máš konektory na motoru, doporučuji vyhodit a kabely naletovat.
Ale bacha, on bezsenzorák obvykle při rozjezdu trochu zachrochtá, než regulátor zjistí kam se má točit
Udělej krátké video, to moc napoví
-
- Neaktivní uživatel
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát zář 07, 2018 11:33 pm
Re: Chrastění v motoru či Regulatoru
Zdravíčko Chlapi,
Mockrát vám děkuji za první rady;-)
Píšu se zpožděním, jelikož jsem se na toto fórum registroval v práci a bohužel doma mi to nešlo přihlásit (možná, že jsem zůstal trvale přihlášen v práci) i když to moc nechápu...to je jedno..
Bydlím nedaleko od Ostravy (Vratimov)
Níže odkaz na dvě videjka (přítelkyně si prosím nevšímejte je těhulka, nějak se vměstnala do záběru;-)), jelikož jsou větší nevím jestli by šli zde vložit na přímo, tak jsem je hodil na uložto...
https://uloz.to/!VLBJUBqn7Wq8/porucha-zip
Ještě zkusím více specifikovat problém:
Začalo blbnout až po výměně ze stejnosměrný za stříďák
Při zapnutí autíčka se samo rozjede aniž bych přidal plyn (možná trim na ovladači, ale když plyn párkrát přidám přestane)...
Zdá se mi, že i délka pípnutí při zapnutí (Synchronizace s ovladačem) je jiná než u stejnosměrného...
špatně reaguje i zpátečka někdy jde a někdy ne..
Omlouvám se, měl jsem autíčko cca 1rok v krabici, jelikož jsem nevěděl jak na opravu, tak jsem to vzdal... jsem +/- amatér...Odhodlal jsem se k opravě až nyní...
PS: Předek autíčka na videu smýká po zemi si prosím nevšímejte nemá přední tlumiče (výměna oleje) jsem hrozný lempl:(
Předem moc děkuji za jakékoliv další tipy.
S pozdravem a přáním hezkého dne Michal Vítek
Mockrát vám děkuji za první rady;-)
Píšu se zpožděním, jelikož jsem se na toto fórum registroval v práci a bohužel doma mi to nešlo přihlásit (možná, že jsem zůstal trvale přihlášen v práci) i když to moc nechápu...to je jedno..
Bydlím nedaleko od Ostravy (Vratimov)
Níže odkaz na dvě videjka (přítelkyně si prosím nevšímejte je těhulka, nějak se vměstnala do záběru;-)), jelikož jsou větší nevím jestli by šli zde vložit na přímo, tak jsem je hodil na uložto...
https://uloz.to/!VLBJUBqn7Wq8/porucha-zip
Ještě zkusím více specifikovat problém:
Začalo blbnout až po výměně ze stejnosměrný za stříďák
Při zapnutí autíčka se samo rozjede aniž bych přidal plyn (možná trim na ovladači, ale když plyn párkrát přidám přestane)...
Zdá se mi, že i délka pípnutí při zapnutí (Synchronizace s ovladačem) je jiná než u stejnosměrného...
špatně reaguje i zpátečka někdy jde a někdy ne..
Omlouvám se, měl jsem autíčko cca 1rok v krabici, jelikož jsem nevěděl jak na opravu, tak jsem to vzdal... jsem +/- amatér...Odhodlal jsem se k opravě až nyní...
PS: Předek autíčka na videu smýká po zemi si prosím nevšímejte nemá přední tlumiče (výměna oleje) jsem hrozný lempl:(
Předem moc děkuji za jakékoliv další tipy.
S pozdravem a přáním hezkého dne Michal Vítek
Re: Chrastění v motoru či Regulatoru
Nemá se ten tvůj nový regl nejdřív zkalibrovat (spárovat) s ovladačem? Zatím každej můj střídavej regl ať už automat, nebo programovatelný měl funkci zkalibrování i když třeba napoprvé fungoval bez problémů tak časem jsem k potřebé zkalibrování dospěl právě proto , že začal nesmyslně reagovat a řádit podobně jako to popisuješ ty ...... zkoukni manuál ..........
https://www.rcgeeks.co.uk/blog/wp-conte ... manual.jpg
https://www.rcgeeks.co.uk/blog/wp-conte ... manual.jpg
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chrastění v motoru či Regulatoru
Jak píše rotruck,správně spárovat regl s rádiem.
Návod by měl být jak u reglu,tak i rádia.
Videa radši dávej na youtub,neni potřeba je stahovat.
Taky trochu uprav zubovou vůli v převodech,docela kravál.
Návod by měl být jak u reglu,tak i rádia.
Videa radši dávej na youtub,neni potřeba je stahovat.
Taky trochu uprav zubovou vůli v převodech,docela kravál.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: Chrastění v motoru či Regulatoru
Tohle cvakání je u bez senzoru časté, ale nemáš spárovaný regulátor s vysílačkou (jak je psáno předemnou, výchylky do nuly a spárovat). A háček bych ještě viděl u nastavení pásma kolem neutrálu, ale nevím, zda to tento regulátor umí
Spárování je jednoduché, provádí se tím červeným tlačítkem u zapínání.
1. dát trimy do nuly, zapnout vysílačku
2. držet červené tl. a zapnout model , bude pípat
3. nechat neutrál stisknout červené tl. , zapípá krátce *_*_*
4. dát plný plyn a stisknout červené tl. , zapípá krátce **_**
5. dát plnou brzdu a stisknout červené tl. , zapípá krátce ***_***_***
6. a naposledy to červené
A je hotovo
Možná sem se s tím pípáním seknul, ale postup je dobře
Spárování je jednoduché, provádí se tím červeným tlačítkem u zapínání.
1. dát trimy do nuly, zapnout vysílačku
2. držet červené tl. a zapnout model , bude pípat
3. nechat neutrál stisknout červené tl. , zapípá krátce *_*_*
4. dát plný plyn a stisknout červené tl. , zapípá krátce **_**
5. dát plnou brzdu a stisknout červené tl. , zapípá krátce ***_***_***
6. a naposledy to červené
A je hotovo
Možná sem se s tím pípáním seknul, ale postup je dobře