HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Začínáš s RC auty, nevíš si rady ? Tady je sekce pro tebe.

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, Jirkacbx

MartasZLA
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv črc 30, 2009 3:57 pm
Bydliště: Otrokovice

HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od MartasZLA »

Ahoj, mám nově koupený tento model a mám ohledně jeho jízdních vlastností pár otázek. Na asfaltu auto při prudkém zmáčknutí plynu a zrychlení zatáčí do prava, po rozjetí už to nepozoruji. Vyzkoušeno i na hladké dlažbě kde je to patrnější. Co by to mohlo způsobovat? Dále pak při brždění model samovolně zatáčí do leva. Auto jsem dal prodavači v jednom obchůdku co má kamaráda který má možnost seřídit odklony a sbíhavost je možné že to pomůže? Levé přední kolo má větší vůle než pravé. Servo je vpořádku i na pohled je vše ok. Může to být vlastnost podvozku že se tak chová? Měl jsem kdysi TA-04 a nic podobného jsem u ní nikdy nepozoroval.
HPI Sprint 2 Flux Chevrolet Camaro
Himoto Zenit
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od tjjack »

Vůle by se mohly podepsat, stejně tak jako špatné vyvážení či rozhozená geometrie... Chce to zkoušet
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
MartasZLA
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv črc 30, 2009 3:57 pm
Bydliště: Otrokovice

Re: HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od MartasZLA »

No uvidím jestli s tím hoši něco provedou protože tohle jsem nečekal u fungl nového auta. Je ale fakt že hned po koupi byla u obou předních kol sbíhavost jiná že to bylo vidět i okem. Skusil jsem to poupravit no ale bez pořádného set-upu a navíc od oka to moc dobře nejde.
HPI Sprint 2 Flux Chevrolet Camaro
Himoto Zenit
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od tjjack »

Od oka to moc dobře nedáš... Na stolici je to pak znát. To by mohlo ten problém vyřešit, uvidíš. Je pravda že pokud máš vepředu sbíhavost, tak to neni moc ideální, rozbíhavost je lepší (vlastní zkušenost, taky jsem tomu nevěřil, protože u velkejch se dělá sbíhavost)...
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
MartasZLA
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv črc 30, 2009 3:57 pm
Bydliště: Otrokovice

Re: HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od MartasZLA »

Jojo o té rozbíhavosti jsem si něco načetl. Ve středu by to mělo být hotovo tak vyzkouším.
HPI Sprint 2 Flux Chevrolet Camaro
Himoto Zenit
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od 3p0 »

Ono to s vybočováním po přidání plynu je složité, může to dělat spousta věcí, základ je správná geometrie podvozku.
Pokusím se vypsat ty nejdůležitější:
- mechanické vůle na unašečích poloos (jedna strana zabere dříve a auto zatočí)
- vyvážení podvozku (auto se naklání na jednu stranu)
- Tweak podvozku (když je podvozek do vrtule)
- špatně udělané tlumiče (způsobí menší adhezi na jednom kole a je to)
- měkký nebo vadný servosaver (pak si to taky dělá co chce)
- vadná elektronika (při plném plynu dojde k poklesu napětí a může dojít k vychýlení serva)

Určitě jsem na něco zapomněl, ale zpravidla je to kombinace několika věcí, u tebe bych chybu hledal ve vyvážení a vůlích na unašečích.
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
MartasZLA
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv črc 30, 2009 3:57 pm
Bydliště: Otrokovice

Re: HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od MartasZLA »

No ono to tak je že asi levá strana zabírá více proto se auto při akceleraci snaží zatočit do prava. Nevíš prosím jak se to dá zjistit jestli je to tím? Servo je vpořádku to jsem zkoušel.
HPI Sprint 2 Flux Chevrolet Camaro
Himoto Zenit
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od 3p0 »

Jestliže auto po přidání plynu zatočí a pak jede rovně, bude problém v rozdílných vůlích unačečů na jedné či druhé straně.
Nerozumím pojmu zabírá, kdyby jedno kolo zabíralo více, bude problém v ložisku, diferenciálu, .... a hlavně by zatáčelo pořád.
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
MartasZLA
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv črc 30, 2009 3:57 pm
Bydliště: Otrokovice

Re: HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od MartasZLA »

No po přidání plynu auto cukne doprava ale jak se rozjede je po problému při brždění zatáčí doleva. Pokud je to unašečem jak se dá tento problém vyřešit? O jaké unašeče přesně jde?
HPI Sprint 2 Flux Chevrolet Camaro
Himoto Zenit
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od 3p0 »

Myslím vůle mezi kolem a diferenciálem, tak je možností mnoho.
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
MartasZLA
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv črc 30, 2009 3:57 pm
Bydliště: Otrokovice

Re: HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od MartasZLA »

Aha a jde to nějak zjistit popřípadě jak to opravit? S podobným problémem jsem se nikdy nesetkal.
HPI Sprint 2 Flux Chevrolet Camaro
Himoto Zenit
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od 3p0 »

Jak jsem již psal, možností kde hledat problém je mnoho. Postupně si projdi všechny body. Jestli si nejsi jistý, oslov nějakého zkušeného ze svého okolí. Opravdu ti na dálku neřeknu čím to je, když ten podvozek nedržím v ruce.
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
MartasZLA
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv črc 30, 2009 3:57 pm
Bydliště: Otrokovice

Re: HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od MartasZLA »

Díky. Až se mi model vrátí tak ho vyzkouším a pokud bude problém přetrvávat někoho skusím najít.
HPI Sprint 2 Flux Chevrolet Camaro
Himoto Zenit
MartasZLA
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: čtv črc 30, 2009 3:57 pm
Bydliště: Otrokovice

Re: HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od MartasZLA »

Tak jsem použil tuto vychytávku která pomohla s všemi problémy tedy auto již při akceleraci nezatáčí. Za vše mohly prasácké vůle v řízení které byly opravdu obrovské. jen je trošku problém že tato rozpěra není nijak upevněna takže po jízde je povysunutá. Zkusil jsem hlavičníkem konce trochu rozklepnout tak to snad pomůže případně na horní patro přidělám nějaké udělátko které bude rozpěru ztláčet dolů aby nevyklouzla.
https://www.youtube.com/watch?v=TIO8V6iSt1Y
HPI Sprint 2 Flux Chevrolet Camaro
Himoto Zenit
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: HPI Sprint 2 Flux podivné chování modelu

Příspěvek od 3p0 »

Nejsem si jistý jestli je správná cesta opravovat nový podvozek, ale jestli to bude fungovat dle tvých představ, tak proč ne. Pořád se nemohu zbavit pocitu, že zrovna tento podvozek se soudruhům z HPI moc nepovedl, ale na stranu druhou je to low-end, tak se člověk nemůže divit.

Hlavně ať ti dobře slouží a další zrady se ti vyhýbají :-)
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „SEKCE PRO NOVÁČKY !!!“