tb03d upgrade

Vše o RC driftování, podvozky, technika ...

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D, nesto

Uživatelský avatar
mt-tuning
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: stř srp 04, 2010 9:49 am

tb03d upgrade

Příspěvek od mt-tuning »

zda sa ze tamiya prisla na to ze tb03d ma urcite nedostatky. nasiel som na nete kit s upgradovanymi dielmy.. je to dostacujuce na vykrytie nedostatkou u tb03d alebo je jednoduchsie /lacnejsie/ kupit klasicke tb03d a dokupit tie poloosi a karbonove tiahlo atd... vdaka..
http://cgi.ebay.co.uk/92206-Tamiya-1-10 ... 5193a95f19
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5089
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: tb03d upgrade

Příspěvek od Honza D »

to už vyjde líp připlatit 25$ a koupit TB-EVO5, ze kterýho TB-03 vychází
http://www.rcmart.com/catalog/rc-tamiya ... 18755.html
má karbonový šasi, lepší alu řizení převzatý z TRF, uni kardany, alu diferák, volnoběžku, zavěšení z lepšího plastu, alu domky, alu tlumiče, stabilizátory... prostě kardanový TRF :-)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
mt-tuning
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: stř srp 04, 2010 9:49 am

Re: tb03d upgrade

Příspěvek od mt-tuning »

a ten evo je dobry na drifty?
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5089
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: tb03d upgrade

Příspěvek od Honza D »

Je to podvozek skoro shodný s TB-03, ale lehčí a z kvalitnějších materiálů - na onroad je určitě lepší, na drift minimálně srovnatelný, ale spíš lepší
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
LARS
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 946
Registrován: úte led 05, 2010 10:42 pm
Bydliště: Turnov

Re: tb03d upgrade

Příspěvek od LARS »

Jestli chceš jen auto vyloženě na Drift tak bych si na RC-Martu 64dolaču na víc přidal a koupil nekompromisní speciál TA 05VDF už jen s toho důvodu že nemusíš moc dokupovat nápravy a tlumiče to má TRFka a na tom TBčku toho moc nepřibilo asi jen co ti tu chlapi radili, zas na druhou stranu když tě Drift přestane bavit to TBčko je použitelné na všechno. Bohužel to VDFko je v současné době vyprodané :cry: a čekají na nové zásoby. A nebo to EVO5 jak ti píše Honza ale to je zase na Drift jen kompromis ale rozhodně by to asi nebila špatná volba oproti TBčku.
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5089
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: tb03d upgrade

Příspěvek od Honza D »

Nevim proč, ale mě to VDF-ko připadá jako neelegantí neohrabanej podvozek, zbastlenej doma na základě TA-05 :-D Mě by zajímalo, jaký je rozložení hmotnosti, protože motor je sice vepředu, ale baterka je narvaná hned před zadní nápravu, tak nechápu, jakej má tahle konstrukce efekt...
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
LARS
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 946
Registrován: úte led 05, 2010 10:42 pm
Bydliště: Turnov

Re: tb03d upgrade

Příspěvek od LARS »

Až budeš dělat někdy rozborku tak si zvaž stříďák a baterku další věc je že v tom VDF ten těžkej motor je úplně na prostředku auta a díky té baterce na přič je to auto také lépe vyvážené a jde o to co možná nejvíc odlehčit zadek a zatížit předek abys docílil efektu CS a nemusíš na přední nárazník rvát tak ukrutnej sendvič olova jako třeba na tomto videu http://www.youtube.com/watch?v=pUQNiKC0U5I zkus vzít samolepící závaží na hlníkáče ja osobně požívám motocykloví jsou jemnější a zatíží si pěkně předek se zavřenými difráky a budeš se divit jaká nastane změna a na drift je ta větší váha spíše výhoda.PS: U jedno motorového letadla je také motor uprostřed a nemůžeš ho narvat někam na křídlo a to protože fyzika je sviňa.
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5089
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: tb03d upgrade

Příspěvek od Honza D »

jó, stříďáka bych si zvážil, jenže pořád jezdím na ulí :-D mohl bys to prosím udělat za mě? :-) Tahle věc mě začíná zajímat :-)
Jinak u toho jednomotorovýho letadla to neni úplně pravda, letadlo bří wrigtových taky mělo 1 motor mimo osu a letělo to :-D bude to spíš proto, že jedna vrtule na křídle by poněkud táhla do strany :-) Pokud je motor čim vyvážit (baterka), je jedno, kam ho dáš a pořád můžeš udržet balanc :-)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
mt-tuning
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: stř srp 04, 2010 9:49 am

Re: tb03d upgrade

Příspěvek od mt-tuning »

no zasa u driftu myslim plati cim lahsi, tym lepsi... /ako podvozok. teda beriem to z realu, mam tu cest s drift autami v 1:1
cim nizsie tazisko motoru, tym lepsie.. ale zasa u rc som total novacik, takze studujem co sa da.. a najlepsie si nechat poradit od tych co maju skusenost.. takze mozno tu to je opacne ako v realnom zivote.. neviem neviem
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: tb03d upgrade

Příspěvek od tjjack »

fyzika platí všude stejně :wink: jak u velkejch, tak u malejch.... a na rcmartu maj momentálně skladem i TA-05VDF.........
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
mt-tuning
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 23
Registrován: stř srp 04, 2010 9:49 am

Re: tb03d upgrade

Příspěvek od mt-tuning »

tjjack píše:fyzika platí všude stejně :wink: jak u velkejch, tak u malejch.... a na rcmartu maj momentálně skladem i TA-05VDF.........
to ta05vdf uz nieje. su sice napisane 3 kusy ale do kosika mi ho da ako out of stock... no nic asi pockam na dalsie.. ale dal som si to v hlave dokopy a myslim ze vazne to ta-cko bude vazne najlogickejsie riesenie
Uživatelský avatar
LARS
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 946
Registrován: úte led 05, 2010 10:42 pm
Bydliště: Turnov

Re: tb03d upgrade

Příspěvek od LARS »

Pravda fyzika platí všude stejně v celém vesmíru a proto se nechci moc hádat třeba se pletu ale jestli se nemýlím tak při měřítku modelu 1/10 který vážícím 1,5Kg ta fyzika nemůže fungovat jako u auta 1/1 které by jestli to správně počítám vážilo 15Kg mělo místo gum ABSka a výkon někde okolo 800PS a když by se to někomu už podařilo rozjet tak by mě zajímalo jestli by se mu tu sviňu podařilo také někam zahnout a zastavit to z větší rychlostí tak to už si nedokážu přestavit ani v nejbujnějších představách. Samozřejmě základy jsou hodně podobný a jak psal - mt-tuning- o těžišti tak to bude fungovat samozřejmě pro obě kategorie.No a už jsme zase u toho , jaké se používají koncepce aut na drift 1/1 motor vepředu!!! a pohon zadní nápravy nikoli 4X4 a jestli někdo z vás stavěl závodní auto 1/1 tak vý že když se auto zbaví skel a interiéru tak je hodně rozvážený cca70%předek a 30%zadek a proto se používají váhy na kterých se auto staví než se auto sešroubuje tak se po voze rozmístí komponenty u kterých jejich přemístění- Příloha J -Mezinárodních sportovních řádů jejich změnu umístnění povoluje u některých disciplín jako je autocros, rallycros je to volnější tak se dozadu stěhuje co se dá včetně chladičů, baterek i posádky stáčí se podívat kde dnes sedí posádka u S2000 až za -B_sloupkem, u kopcových aut nebo u DTM i takřka na středu vozu takže z toho nám vyplývá že je nejlépe dostat všechno na střet abychom docílili váhy 50% x50%. A když je auto sestaveno tak se na těch vahách podvozek i včetně jezdce doladí ale to by bylo povídání tak na 100 stránek.Samozřejmě nikdo učený z nebe nespadl a co se týče RC aut tak se stále učím ale kolem aut 1/1 se pohybuji od malička a co se práce s nimi týče dělám to už takřka přes 20 let a nějaké to závodní auto mi pod rukama za ty roky také prošlo.
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5089
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: tb03d upgrade

Příspěvek od Honza D »

LARS: s tou fyzikou ses trochu spletl, váha RC-čka odpovídá 1,5t 1:1 :-) Protože rozměry auta jsou 10xmenší, ale váha se odvíjí od objemu a ten je 10^3 - můžeš se přesvědčit na krychli, když má stranu 1cm, má objem 1cm^3, ale když má stranu 10cm, má objem 1000cm^3, tzn i 1000x vyšší váhu :-) co se týče driftu a ABS, tak možná by auto 1:1 na ABS driftovalo podobně - když se koukneš, na čem driftujou desetiny, odpovídá to zatáčce na oválu pro nascar...
jinak čim dýl koukám na to VDF, tim víc si myslim, že by šlo stejnýho vyvážení dosáhnout klasickou koncepcí.. protože motor neni přesně naproti baterce, ale je mírně posunutej k příčný ose podvozku... mohl bys mi prosím zvážit ten BL motor?
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
LARS
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 946
Registrován: úte led 05, 2010 10:42 pm
Bydliště: Turnov

Re: tb03d upgrade

Příspěvek od LARS »

Také jsem psal že útěch výpočtů si nejsem zrovna jisty to víš já už do školy nějaký pátek nedoházím a za nás se více probíralo kdy se narodil soudruh Lenin. :D Hodil jsem Ti to na kuchnskou váhu takže cca.- motor 6:5 T- 240g , regl- 75g a LiPol S2 5200hart.-270g .Ale když se nad tím zamyslím proč by ty podvozky na drift najednou začali všichni výrobci stavět tímto spůsobem něco na tom asi je. :think: :think: :think: http://www.rc-race-and-drift-japan.com/ ... ts_id=1822 http://www.rc-race-and-drift-japan.com/ ... ts_id=2327 http://www.rc-race-and-drift-japan.com/ ... ts_id=2155 http://www.rc-race-and-drift-japan.com/ ... ts_id=1675 http://www.rc-race-and-drift-japan.com/ ... ts_id=2337
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5089
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: tb03d upgrade

Příspěvek od Honza D »

Nevim, mě to připadá jen jako móda, stejně jako jeden čas byly onroad podvozky s motorem uprostřed vzadu a baterkou napříč, popř. děleným packem (TA-04, xray T1).. když se kouknu na tu váhu komponentů a jejich rozmístění, tak vychází váha zhruba uprostřed, možná trochu vzadu... Podobnýho rozložení váhy by určitě šlo dosáhnout klasickým rozložením, jen s motorem posunutým co nejblíž k servu - bylo by to hezčí a možná i míň namáhaný pro řemínek - nemusel by bejt 100x ohejbanej, aby se vyhnul motoru, baterce a hranám domku...
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „DRIFT“