vyhody a nevyhody stabilizátorů

Vše o RC driftování, podvozky, technika ...

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx, nesto

Uživatelský avatar
Chrepe
Kluk co se neztratí
Příspěvky: 610
Registrován: ned čer 18, 2006 2:15 pm
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Příspěvek od Chrepe »

No já je mám na TB-02,a musím říct s normálníma gumama na asfaltu auto líp drží stopu ale mnohem důležitější je nastavení tlumičů,pružin,odklonů,sbíhavosti,.... :roll:
A při driftu na kolech z jsem žádný rozdíl nepoznal :binkybaby:
U driftu hodně dělá svornost diferenciálů :wink:
Uživatelský avatar
sigurd
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 540
Registrován: pon čer 12, 2006 10:22 pm
Bydliště: praha

výhody a nevýhody stabilizátoru

Příspěvek od sigurd »

no já jen že se někdo ptá o radu a dostalo se mu takových odpovědí
je to asi zbytečné ,nikdo to nepoužívá ,naco to teda mít nebo vůbec
to zkusit
Uživatelský avatar
Majkl GTR34
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 100
Registrován: úte pro 02, 2008 7:37 pm
Bydliště: Třemošná u Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů

Příspěvek od Majkl GTR34 »

Už od názvu téhle věci - stabilizátor - je asi jasný k čemu slouží.
Bylo to tady na foru již několikrát popsané tak celkem nechápu co na tom není komu jasné.
V první řadě je třeba se zamyslet kde se bude jezdit. Pokud někde v tělocvičně na koberci, věřím že stabilizátory jsou k ničemu protože - povrch je rovný, a tedy dochází k minimálnímu propružení v tlumičích a tím zdvihu ramen. Zde asi není co stabilizovat.
V druhém případě - a to pokud se jezdí na asfaltu, dá se předpokládat že povrch bude nerovný, tlumiče budou pracovat více, zdvih na ramenou bude větší, a tedy by se stabilizátory mohly osvědčit.
Dále si myslím že nejpodstatnější věcí je to, zda máme na tlumičích tvrdé či měkké pružiny. Pokud máme tvrdé pružiny, pak at je povrch jakej chce máme z auta kozu která nám skáče po trati, a stabíky nám budou asi prd platný.
V případě že však na tlumiče použijem měkké pružiny - kamarád má na svým BMW tak měkké pružiny že na driftu při rozjetí mu jde předek auta nahoru !!! - pak zřejmě budou stabilizátory pracovat v plném rozsahu.
Nejpodstatnější roli mají při jízdě v zatáčce. Vzhledem k tomu že při driftu nedochází k takovému náklonu auta při zatáčení, opět - stabilizátor nehraje tak velkou roli.
Pokud však budeme mít extra měkké pružiny na tlumičích - pak samozřejmě svoji roli hrát budou.
Co se týká stabilizátoru, máš to výborně vysvětleno v tomto článku viewtopic.php?f=106&t=4684
Myslím že stabilizátory nejsou špatná věc, a nelze je zcela zavrhnout když jde o drift. Svoji roli mají určitě. Nicméně vždy záleží na více faktorech které práci stabilizátorů mohou ovlivnit. Na svém modelu je mám taky, neboť auto jezdilo na okruzích, a poté co jsem jej koupil jsem tam stabilizátory nechal. A sundat je rozhodně nemám v plánu.
Nissan Skyline GTR 34, Nosram Dragon 10.5
Subaru Impreza 2007 drift styl
Spectrum DX 3.0,Robitronic AVID

http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=106&t=6278
http://rcdrift.webgarden.cz/
Uživatelský avatar
Cusco Yukes
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 412
Registrován: úte zář 02, 2008 3:33 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů

Příspěvek od Cusco Yukes »

já na Yokomu stabíky taky mam...taky sem nevěřil že to muže pomoct RCautu,ale tak nějak sem se nechal překecat a koupil je.Když se to špatně nastaví tak to neni znát při jízdě nebo to může být i horší a proto to chce s tim chvíli laborovat.Ted už sem to docela vychytal a mužu vopravdu říct že se auto uklidnilo,jízdní vlastnosti jsou opravdu lepší aspon podle mého názoru.Bavim se pouze o použití na drift!
Ilegal Street Drifters
Obrázek
Uživatelský avatar
noha
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 720
Registrován: stř led 24, 2007 9:03 pm
Bydliště: Kardašova Řečice

Re:

Příspěvek od noha »

Kamikaze píše:No jednoduše řečeno funkce stabilizátorů je taková, že přenášejí sílu nárazu z jednoho kola na druhý. Tzn. že vlastně rozloží sílu nárazu na obě kola jedné nápravy a tím učiní auto stabilnější. Osobně u modelů v tom taky nevidim moc velkou efektivitu... u aut 1/1 už je to ale hodně znát

No to nemáš pravdu.
Stabíky zabraňují nadměrnému naklánění podvozku na strany....to je jejich hlavní funkce.....to jen tak na okraj
http://nohajz.rajce.idnes.cz/
Jindřichův Hradec
Uživatelský avatar
Pumpkin
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1273
Registrován: čtv úno 14, 2008 6:53 pm
Bydliště: Prostějov

Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů

Příspěvek od Pumpkin »

Ja bych rekl ze to co napsali Noha a Kamikaze je to stejny. Stabilzator prenasi silu z vice namahanyho kola na mene namahany kolo.
PROJEKT LAND ROVER DISCOVERY II
Team Losi Mini Baja ; Hitec HS-55 ; DSYS MD18DCRS
ICQ 582643503
Uživatelský avatar
Cusco Yukes
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 412
Registrován: úte zář 02, 2008 3:33 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů

Příspěvek od Cusco Yukes »

Pumpkin píše:Ja bych rekl ze to co napsali Noha a Kamikaze je to stejny. Stabilzator prenasi silu z vice namahanyho kola na mene namahany kolo.
přesně tak!hlavní účel stabilizátoru je zmenšit naklopení karoserie,hlavně při průjezdu zatáčkou.Taghle nás to aspon učí ve škole...
Ilegal Street Drifters
Obrázek
Uživatelský avatar
smejd
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 172
Registrován: pon čer 09, 2008 10:45 am
Kontaktovat uživatele:

Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů

Příspěvek od smejd »

mas recht Yuki :wink: , učej Vás to dobře. Jen nevim jestli Kamikaze a Noha napsali to samy :lol: . Jak psal Kami něco o narazu na jedno kolo atd., tak já si myslim, že u stabíků jde fakt hlavně o naklánění podvozku v zatáčkách než o nárazy o spomalovací pruhy, nebo prolítnutí dírou :lol: :lol: :lol: .
Osobně je zatím na Yoku nemám, ale už na ně šetřim :wink: :wink: :wink:
BDK
http://www.rcdrift.zde.cz
Podvozek : Yokomo MR4 TC-SD Drift Type-B a Thuder Tiger TS-4e V2 Sport elektro 4WD
Pohon : Combo EX8.5 + XBR a MIG 500
Uživatelský avatar
Marcel
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1575
Registrován: sob črc 28, 2007 8:25 pm
Bydliště: PB - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů

Příspěvek od Marcel »

Kdyby to bylo k nicemu, asi by to nevyrabeli, tak nevim proc lidi co s driftem nemaj nic spolecnyho na prvni strance pisou ze je to zbytecny, ja sem si je na yoko poridil uz davno, na Ondrovu radu, a stabiky sou citit, auto se lepe ovlada, jen to chce vychytat ten spravny prumer tech "tycek" a na skodu to urcite nebude...
Yokomo D-MAX

Slovenský Drift King 2009, 2010, 2011.
Uživatelský avatar
Majkl GTR34
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 100
Registrován: úte pro 02, 2008 7:37 pm
Bydliště: Třemošná u Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů

Příspěvek od Majkl GTR34 »

A ví tady někdo kde jsou k sehnání stabilizátory různých tuhostí od různých výrobců, nebo alespon s popsanýmy rozměry ? :think: :think:
Nissan Skyline GTR 34, Nosram Dragon 10.5
Subaru Impreza 2007 drift styl
Spectrum DX 3.0,Robitronic AVID

http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=106&t=6278
http://rcdrift.webgarden.cz/
Uživatelský avatar
Jimmy.Tulip
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 817
Registrován: stř bře 12, 2008 12:20 am
Kontaktovat uživatele:

Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů

Příspěvek od Jimmy.Tulip »

tak stabiky se vetsinou prodavaj v setu a jsou tam vetsinou 3 ruzny tuhosti ....jinak stabiky k tem podvozkum vetsinou dela jen ten vyrobce ....teda zatim jsem stabiky nevidel od jinyho vyrobce nez na jaky jsou auto...
Než založíte nové téma, použijte tlačítko HLEDAT
TA-05 Thunder Tiger Ducati 999
Galerie: jimmytulip.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Marcel
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1575
Registrován: sob črc 28, 2007 8:25 pm
Bydliště: PB - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů

Příspěvek od Marcel »

Jo jak pise Jimmy.Tulip, delaji to jen vyrobci na konkretni typ podvozku, a Yokomo jich dela na jednu napravu 6 tvrdosti, a na druhou 7 tvrdosti :dance:
Yokomo D-MAX

Slovenský Drift King 2009, 2010, 2011.
Uživatelský avatar
Majkl GTR34
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 100
Registrován: úte pro 02, 2008 7:37 pm
Bydliště: Třemošná u Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů

Příspěvek od Majkl GTR34 »

:clap: paráda. takže jak to tak vidim tak mam po srandě a jsem odkázanej jen na ten jeden typ co dělá Robitronic na Avida :clap:
Nissan Skyline GTR 34, Nosram Dragon 10.5
Subaru Impreza 2007 drift styl
Spectrum DX 3.0,Robitronic AVID

http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=106&t=6278
http://rcdrift.webgarden.cz/
Uživatelský avatar
Jimmy.Tulip
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 817
Registrován: stř bře 12, 2008 12:20 am
Kontaktovat uživatele:

Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů

Příspěvek od Jimmy.Tulip »

tak mozna , ze by tam nejaky ty stabiky sli napasovat , to netusim jak to mas udelane , pokud pojedes na dalsi celakovice tak ja vemu ty stabiky co jsem nepouzil a koukneme na to ....
Než založíte nové téma, použijte tlačítko HLEDAT
TA-05 Thunder Tiger Ducati 999
Galerie: jimmytulip.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hejkal
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 152
Registrován: sob lis 29, 2008 6:17 pm
Bydliště: Praha 4 Kunratice Tomas "Hejkal" Knopp
Kontaktovat uživatele:

Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů

Příspěvek od hejkal »

Majkl GTR34 píše::clap: paráda. takže jak to tak vidim tak mam po srandě a jsem odkázanej jen na ten jeden typ co dělá Robitronic na Avida :clap:
\
to si nemyslim, Xray, tamiya, HB maji rozmery stabilizatoru hodne blizke, pripadne uplne stejne. Verim tomu, ze by se dal pouzit i jiny.
Je to ovsem o zkouseni.
teamairspeed.com
Odpovědět

Zpět na „DRIFT“