vyhody a nevyhody stabilizátorů
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx, nesto
výhody a nevýhody stabilizátoru
no já jen že se někdo ptá o radu a dostalo se mu takových odpovědí
je to asi zbytečné ,nikdo to nepoužívá ,naco to teda mít nebo vůbec
to zkusit
je to asi zbytečné ,nikdo to nepoužívá ,naco to teda mít nebo vůbec
to zkusit
- Majkl GTR34
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 100
- Registrován: úte pro 02, 2008 7:37 pm
- Bydliště: Třemošná u Plzně
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů
Už od názvu téhle věci - stabilizátor - je asi jasný k čemu slouží.
Bylo to tady na foru již několikrát popsané tak celkem nechápu co na tom není komu jasné.
V první řadě je třeba se zamyslet kde se bude jezdit. Pokud někde v tělocvičně na koberci, věřím že stabilizátory jsou k ničemu protože - povrch je rovný, a tedy dochází k minimálnímu propružení v tlumičích a tím zdvihu ramen. Zde asi není co stabilizovat.
V druhém případě - a to pokud se jezdí na asfaltu, dá se předpokládat že povrch bude nerovný, tlumiče budou pracovat více, zdvih na ramenou bude větší, a tedy by se stabilizátory mohly osvědčit.
Dále si myslím že nejpodstatnější věcí je to, zda máme na tlumičích tvrdé či měkké pružiny. Pokud máme tvrdé pružiny, pak at je povrch jakej chce máme z auta kozu která nám skáče po trati, a stabíky nám budou asi prd platný.
V případě že však na tlumiče použijem měkké pružiny - kamarád má na svým BMW tak měkké pružiny že na driftu při rozjetí mu jde předek auta nahoru !!! - pak zřejmě budou stabilizátory pracovat v plném rozsahu.
Nejpodstatnější roli mají při jízdě v zatáčce. Vzhledem k tomu že při driftu nedochází k takovému náklonu auta při zatáčení, opět - stabilizátor nehraje tak velkou roli.
Pokud však budeme mít extra měkké pružiny na tlumičích - pak samozřejmě svoji roli hrát budou.
Co se týká stabilizátoru, máš to výborně vysvětleno v tomto článku viewtopic.php?f=106&t=4684
Myslím že stabilizátory nejsou špatná věc, a nelze je zcela zavrhnout když jde o drift. Svoji roli mají určitě. Nicméně vždy záleží na více faktorech které práci stabilizátorů mohou ovlivnit. Na svém modelu je mám taky, neboť auto jezdilo na okruzích, a poté co jsem jej koupil jsem tam stabilizátory nechal. A sundat je rozhodně nemám v plánu.
Bylo to tady na foru již několikrát popsané tak celkem nechápu co na tom není komu jasné.
V první řadě je třeba se zamyslet kde se bude jezdit. Pokud někde v tělocvičně na koberci, věřím že stabilizátory jsou k ničemu protože - povrch je rovný, a tedy dochází k minimálnímu propružení v tlumičích a tím zdvihu ramen. Zde asi není co stabilizovat.
V druhém případě - a to pokud se jezdí na asfaltu, dá se předpokládat že povrch bude nerovný, tlumiče budou pracovat více, zdvih na ramenou bude větší, a tedy by se stabilizátory mohly osvědčit.
Dále si myslím že nejpodstatnější věcí je to, zda máme na tlumičích tvrdé či měkké pružiny. Pokud máme tvrdé pružiny, pak at je povrch jakej chce máme z auta kozu která nám skáče po trati, a stabíky nám budou asi prd platný.
V případě že však na tlumiče použijem měkké pružiny - kamarád má na svým BMW tak měkké pružiny že na driftu při rozjetí mu jde předek auta nahoru !!! - pak zřejmě budou stabilizátory pracovat v plném rozsahu.
Nejpodstatnější roli mají při jízdě v zatáčce. Vzhledem k tomu že při driftu nedochází k takovému náklonu auta při zatáčení, opět - stabilizátor nehraje tak velkou roli.
Pokud však budeme mít extra měkké pružiny na tlumičích - pak samozřejmě svoji roli hrát budou.
Co se týká stabilizátoru, máš to výborně vysvětleno v tomto článku viewtopic.php?f=106&t=4684
Myslím že stabilizátory nejsou špatná věc, a nelze je zcela zavrhnout když jde o drift. Svoji roli mají určitě. Nicméně vždy záleží na více faktorech které práci stabilizátorů mohou ovlivnit. Na svém modelu je mám taky, neboť auto jezdilo na okruzích, a poté co jsem jej koupil jsem tam stabilizátory nechal. A sundat je rozhodně nemám v plánu.
Nissan Skyline GTR 34, Nosram Dragon 10.5
Subaru Impreza 2007 drift styl
Spectrum DX 3.0,Robitronic AVID
http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=106&t=6278
http://rcdrift.webgarden.cz/
Subaru Impreza 2007 drift styl
Spectrum DX 3.0,Robitronic AVID
http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=106&t=6278
http://rcdrift.webgarden.cz/
- Cusco Yukes
- Píšu hodně
- Příspěvky: 412
- Registrován: úte zář 02, 2008 3:33 pm
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů
já na Yokomu stabíky taky mam...taky sem nevěřil že to muže pomoct RCautu,ale tak nějak sem se nechal překecat a koupil je.Když se to špatně nastaví tak to neni znát při jízdě nebo to může být i horší a proto to chce s tim chvíli laborovat.Ted už sem to docela vychytal a mužu vopravdu říct že se auto uklidnilo,jízdní vlastnosti jsou opravdu lepší aspon podle mého názoru.Bavim se pouze o použití na drift!
Re:
Kamikaze píše:No jednoduše řečeno funkce stabilizátorů je taková, že přenášejí sílu nárazu z jednoho kola na druhý. Tzn. že vlastně rozloží sílu nárazu na obě kola jedné nápravy a tím učiní auto stabilnější. Osobně u modelů v tom taky nevidim moc velkou efektivitu... u aut 1/1 už je to ale hodně znát
No to nemáš pravdu.
Stabíky zabraňují nadměrnému naklánění podvozku na strany....to je jejich hlavní funkce.....to jen tak na okraj
Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů
Ja bych rekl ze to co napsali Noha a Kamikaze je to stejny. Stabilzator prenasi silu z vice namahanyho kola na mene namahany kolo.
- Cusco Yukes
- Píšu hodně
- Příspěvky: 412
- Registrován: úte zář 02, 2008 3:33 pm
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů
přesně tak!hlavní účel stabilizátoru je zmenšit naklopení karoserie,hlavně při průjezdu zatáčkou.Taghle nás to aspon učí ve škole...Pumpkin píše:Ja bych rekl ze to co napsali Noha a Kamikaze je to stejny. Stabilzator prenasi silu z vice namahanyho kola na mene namahany kolo.
- smejd
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 172
- Registrován: pon čer 09, 2008 10:45 am
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů
mas recht Yuki , učej Vás to dobře. Jen nevim jestli Kamikaze a Noha napsali to samy . Jak psal Kami něco o narazu na jedno kolo atd., tak já si myslim, že u stabíků jde fakt hlavně o naklánění podvozku v zatáčkách než o nárazy o spomalovací pruhy, nebo prolítnutí dírou .
Osobně je zatím na Yoku nemám, ale už na ně šetřim
Osobně je zatím na Yoku nemám, ale už na ně šetřim
BDK
http://www.rcdrift.zde.cz
Podvozek : Yokomo MR4 TC-SD Drift Type-B a Thuder Tiger TS-4e V2 Sport elektro 4WD
Pohon : Combo EX8.5 + XBR a MIG 500
http://www.rcdrift.zde.cz
Podvozek : Yokomo MR4 TC-SD Drift Type-B a Thuder Tiger TS-4e V2 Sport elektro 4WD
Pohon : Combo EX8.5 + XBR a MIG 500
- Marcel
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1575
- Registrován: sob črc 28, 2007 8:25 pm
- Bydliště: PB - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů
Kdyby to bylo k nicemu, asi by to nevyrabeli, tak nevim proc lidi co s driftem nemaj nic spolecnyho na prvni strance pisou ze je to zbytecny, ja sem si je na yoko poridil uz davno, na Ondrovu radu, a stabiky sou citit, auto se lepe ovlada, jen to chce vychytat ten spravny prumer tech "tycek" a na skodu to urcite nebude...
Yokomo D-MAX
Slovenský Drift King 2009, 2010, 2011.
Slovenský Drift King 2009, 2010, 2011.
- Majkl GTR34
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 100
- Registrován: úte pro 02, 2008 7:37 pm
- Bydliště: Třemošná u Plzně
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů
A ví tady někdo kde jsou k sehnání stabilizátory různých tuhostí od různých výrobců, nebo alespon s popsanýmy rozměry ?
Nissan Skyline GTR 34, Nosram Dragon 10.5
Subaru Impreza 2007 drift styl
Spectrum DX 3.0,Robitronic AVID
http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=106&t=6278
http://rcdrift.webgarden.cz/
Subaru Impreza 2007 drift styl
Spectrum DX 3.0,Robitronic AVID
http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=106&t=6278
http://rcdrift.webgarden.cz/
- Jimmy.Tulip
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 817
- Registrován: stř bře 12, 2008 12:20 am
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů
tak stabiky se vetsinou prodavaj v setu a jsou tam vetsinou 3 ruzny tuhosti ....jinak stabiky k tem podvozkum vetsinou dela jen ten vyrobce ....teda zatim jsem stabiky nevidel od jinyho vyrobce nez na jaky jsou auto...
Než založíte nové téma, použijte tlačítko HLEDAT
TA-05 Thunder Tiger Ducati 999
Galerie: jimmytulip.rajce.idnes.cz
TA-05 Thunder Tiger Ducati 999
Galerie: jimmytulip.rajce.idnes.cz
- Marcel
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1575
- Registrován: sob črc 28, 2007 8:25 pm
- Bydliště: PB - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů
Jo jak pise Jimmy.Tulip, delaji to jen vyrobci na konkretni typ podvozku, a Yokomo jich dela na jednu napravu 6 tvrdosti, a na druhou 7 tvrdosti
Yokomo D-MAX
Slovenský Drift King 2009, 2010, 2011.
Slovenský Drift King 2009, 2010, 2011.
- Majkl GTR34
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 100
- Registrován: úte pro 02, 2008 7:37 pm
- Bydliště: Třemošná u Plzně
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů
paráda. takže jak to tak vidim tak mam po srandě a jsem odkázanej jen na ten jeden typ co dělá Robitronic na Avida
Nissan Skyline GTR 34, Nosram Dragon 10.5
Subaru Impreza 2007 drift styl
Spectrum DX 3.0,Robitronic AVID
http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=106&t=6278
http://rcdrift.webgarden.cz/
Subaru Impreza 2007 drift styl
Spectrum DX 3.0,Robitronic AVID
http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=106&t=6278
http://rcdrift.webgarden.cz/
- Jimmy.Tulip
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 817
- Registrován: stř bře 12, 2008 12:20 am
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů
tak mozna , ze by tam nejaky ty stabiky sli napasovat , to netusim jak to mas udelane , pokud pojedes na dalsi celakovice tak ja vemu ty stabiky co jsem nepouzil a koukneme na to ....
Než založíte nové téma, použijte tlačítko HLEDAT
TA-05 Thunder Tiger Ducati 999
Galerie: jimmytulip.rajce.idnes.cz
TA-05 Thunder Tiger Ducati 999
Galerie: jimmytulip.rajce.idnes.cz
- hejkal
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 152
- Registrován: sob lis 29, 2008 6:17 pm
- Bydliště: Praha 4 Kunratice Tomas "Hejkal" Knopp
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyhody a nevyhody stabilizátorů
\Majkl GTR34 píše: paráda. takže jak to tak vidim tak mam po srandě a jsem odkázanej jen na ten jeden typ co dělá Robitronic na Avida
to si nemyslim, Xray, tamiya, HB maji rozmery stabilizatoru hodne blizke, pripadne uplne stejne. Verim tomu, ze by se dal pouzit i jiny.
Je to ovsem o zkouseni.
teamairspeed.com