pohon 4x4

Vše o RC driftování, podvozky, technika ...

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx, nesto

JaM
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: úte dub 21, 2009 8:39 am

pohon 4x4

Příspěvek od JaM »

Ahoj lidi,

mozna muj dotaz bude trivialni,ale jsem zde novacek

Mam driftcar nissan silvia na podvozku TT-01. Kamarad si ted kupoval drift toyotu od HPI a vsiml jsem si jednoho nedostatku. Zjistil jsem, ze jemu zabiraji vsechna ctyri kola porad a me zabiraji hlavne vzadu. Kdyz auto zvednu, toci se vsechny ctyri. Kdyz ho opru jen o zadni, tak ty prokluzujou a kdyz ho opru o predni, tak se mi predni netocej - a to je jen minimalni zatez na predek. Nevite cim by to mohlo byt, a jak se da jen tak jednoduse zkontrolovat jestli je vsechno v poradku na vypnutym aute?Jak by se co melo chovat pokud s necim hybu? Ted v podstate jezdim jen s nahonem na zadek a jak jiste vite, neni to ono...pretaci se to a nechce to v driftu jezdit cely bokem..

Diky za kazdou radu
TekuDrift
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: úte pro 23, 2008 6:38 pm
Bydliště: Svobodné Dvory

Re: pohon 4x4

Příspěvek od TekuDrift »

On tam má asi pevný osy (na HPI) nevim to jistě, ale za to ty tam máš asi jenom
průchozí planetový diferenciály.
Ale jestli to máš vyvážený tak že většinu váhy máš vzadu tak bych to zkusil dát něco
dopředu. Nic víc mě nenapadá.
Martin Hloucal

Rc Auta - X-Ray T2 009, Yokomo MR4 TC-SD Drift Type-B
Rc Soupravy - Sanwa MX3 2,4 GHz, Hitec Agressor CRX 40 MHz
Karoserie - Ford Mustang GTX-treme (stále se buduje), Mazda RX7 clean style, Mazda Speed 6
Nabíječky - Ultramat 14, 16
JaM
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: úte dub 21, 2009 8:39 am

Re: pohon 4x4

Příspěvek od JaM »

kupoval jsem ho na inzerat. Ma to hlinikovy kardan. Zatim jsem koukal na predni poloosy a vymlety zoubky tam nejsou.Predni diferencial sem mel rozdelanej a ten taky vypada OK.Nikde znamky nejakyho opotrebeni, nebo ze by to nekde melo vule preskakovat zuby, takze si myslim ze to bude nekde u zadniho difu u "prevodovky"...

jen by me zajimalo jak vyzkousim spravnou funkcnost, nebo na co se zamerit...pomalu se do toho zacinam dostavat, ale porad jeste nevim uplne jak to funguje a jak by to melo vypadat kdyz je to funkcni :-)
Uživatelský avatar
ZERO 20VT
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 102
Registrován: ned dub 06, 2008 11:30 pm
Bydliště: Telč

Re: pohon 4x4

Příspěvek od ZERO 20VT »

Pevná osa na to nemá vliv, na drift je lepší, tu si uděláš potom taky, ale nejdřív musíš vyřešit tenhle problém.
I když tam máš zcela určitě diferáky, nemůžou jít zastavit přední kola, to je někde problém a řekl bych, že vepředu.
Když je zastavíš, rachtá v tom?
Podvozky: Yokomo Drift - 2x, Team Associated B44 Vysílačky: Spektrum DX3.0 - 2x
Motory: Novak 8,5 Brushless, Nosram 8,5 Storm Evolution Regulátory: Novak - Havoc, Nosram Matrix
Baterie: Nosram 3300 - 2x, LRP 3600 -2x, Carson 2300 - 2x Karoserie: Gallardo drift, Trueno, Diablo, Silvia S14, Levin
Nabíječ: ROBBE power peak fun Vybíječ: Muchmore ===
Serva: Spektrum Z270 - 2x, Spektrum Z590 - 2x Přijímače: SR 3000 - 2x
JaM
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: úte dub 21, 2009 8:39 am

Re: pohon 4x4

Příspěvek od JaM »

to ted nevim, ale myslim ze v tom nic nerachtalo..prisel sem na to vcera vecer, asi v pulce jezdeni, jak sem si vsim ze auto je az moc pretacivy
TekuDrift
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: úte pro 23, 2008 6:38 pm
Bydliště: Svobodné Dvory

Re: pohon 4x4

Příspěvek od TekuDrift »

S těma difama jsem to myslel tak že je máš průchozí (to že když třeba rukou zastamíš pravý
a přidáš plyn tak to který držíš tak na to není přenášenej žádnej výkon a ostatní se ti normálně točej (to myslim když máš auto ve vzduchu), proto se ti auto v půlce driftu přertočí do hodin,
to je tim že jedno kolo ztratí výkon a zpomalí se.
Na drift je podle mě, a i Yokomo má standartně pevnou osu vepředu i vzadu (tim je výkon přenášenej na všechny kola stejně.
A ty by jsi měl uzamknout oba diffy (třeba tavným lepidlem, návod tady někde je buď ve DRIFT nebo TUTORILY (Návody).
Zkus to najít a přečti si komentáře tam bys taky moh najít nějaký rady.
Martin Hloucal

Rc Auta - X-Ray T2 009, Yokomo MR4 TC-SD Drift Type-B
Rc Soupravy - Sanwa MX3 2,4 GHz, Hitec Agressor CRX 40 MHz
Karoserie - Ford Mustang GTX-treme (stále se buduje), Mazda RX7 clean style, Mazda Speed 6
Nabíječky - Ultramat 14, 16
TekuDrift
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: úte pro 23, 2008 6:38 pm
Bydliště: Svobodné Dvory

Re: pohon 4x4

Příspěvek od TekuDrift »

Tak koukám že se moje teorie s pevnejma osama vyvrátila no tak nic
Ale jestli to není tim co jsem psal tak vážně nevim.
Martin Hloucal

Rc Auta - X-Ray T2 009, Yokomo MR4 TC-SD Drift Type-B
Rc Soupravy - Sanwa MX3 2,4 GHz, Hitec Agressor CRX 40 MHz
Karoserie - Ford Mustang GTX-treme (stále se buduje), Mazda RX7 clean style, Mazda Speed 6
Nabíječky - Ultramat 14, 16
Uživatelský avatar
Marcel
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1575
Registrován: sob črc 28, 2007 8:25 pm
Bydliště: PB - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: pohon 4x4

Příspěvek od Marcel »

No ja cely tvuj problem pochopil tak, ze kdyz polozis auto na zem, nektere kola se toci a jine ne...je jasne ze to je povolenym diferakem. Psal si ze zadni se toci normalne, takze zadni diferak je dotazeny dostatecne, predni kola se na zemi zastavuji, to znamena ze predni diferak je vic nebo uplne otevrenej. Chce to zavrit, tj pouzit treba hustou vazelinu, tavnou pistol, nebo treba i nastrouhana guma je fajn...na drift musi byt diferencialy uzavrene, jinak ma auto sklon k pretacivosti.

Dotazeny diferak spoznastak, ze pootocenim jednoho kola se budou soucasne tocit i 3 dalsi (stejne jako pri pouziti pevnych os). Kdyz mas diferak nedotazeny (otevreny) a treba zadni leve kolo zacnes rukou otacek, zadni prave kolo se toci ale v opacnem smeru...

Jinak tohle se mi na zacatku stavalo taky, chce to ten diferak jen zavrit a hned se ti bude driftovat lip. :dance:
Yokomo D-MAX

Slovenský Drift King 2009, 2010, 2011.
JaM
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: úte dub 21, 2009 8:39 am

Re: pohon 4x4

Příspěvek od JaM »

jasny..to s tim zamcenim chapu...jen me nejde do hlavy ze to auto vpodstate neni 4WD ale pride mi jen s nahonem na zadek...prave ze tomu jeste tolik nerozumim, ale myslel jsem si, ze at je predni diferak otevreny, nebo ne, tak by se meli otacet vsechny ctyri kola stejnou silou. Rozdil by mel byt v tom, v pripade otevreneho dif, ze kdyz opru jedno kolo na podlozku, to druhy na stejny naprave se toci a se zavrenym by se meli tocit obe porad..nebo se mylim? :-)

muj problem je v tom ze mi kardan prenasi hodne slaby vykon na predni napravu...ale pokud to spravi jen ta vazelina (nebo tavne lepidlo) tak budu rad..nicmene jsem si myslel ze silu prenasi ozubeny kolo na kardanu a z nej na dif a ten pak do kol a zamceni dif. s tim nema co delat :-)
Uživatelský avatar
Marcel
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1575
Registrován: sob črc 28, 2007 8:25 pm
Bydliště: PB - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: pohon 4x4

Příspěvek od Marcel »

To auto je porad 4x4 jenze diferencial prispusobuje rychlost kol tomu, jakou drahu prekonavaji, tj v zatacce, nebo v driftu, kolo na vnitrku zatacky prekonava mensi drahu a toci se pomaleji, jenze pak auto v driftu neudrzis a pretoci se...me se to s prvnim autem stavalo taky a byl sem tak unahlenej ze sem ho poslal na reklamaci, pritom jde o normalni jev.

Ta vazelina to vyresi, kdyz pouzijes 500.000 tak to bude fajn, idealni bude zavrit to tavnou pistoli.
Yokomo D-MAX

Slovenský Drift King 2009, 2010, 2011.
Uživatelský avatar
ZERO 20VT
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 102
Registrován: ned dub 06, 2008 11:30 pm
Bydliště: Telč

Re: pohon 4x4

Příspěvek od ZERO 20VT »

Moc možností není:
1, mohl by se protáčet kardan v místě, kde se spojuje s hřídelkou pohonu předních kol.
2, může se protáčet kuželové kolečko na hřídelce(v domečku diferáku).
3, kuželové kolečko může mít smetené zuby.
4, velké kolo v diferáku může mít smetené zuby.
5, tři šroubky, kterýma je sešroubován diferák jsou povolené.
6, domeček diferenciálu je povolený.
7, uvnitř diferáku můžou být smetené zuby(tři stejná kola, dvě jiná).
8, plošky na poloosách jsou smetené.

Zkontroluj to a budeš vědět.

Když zastavíš přední kola, a točíš zadnímy, zkontroluj, co se točí a co ne.
Podvozky: Yokomo Drift - 2x, Team Associated B44 Vysílačky: Spektrum DX3.0 - 2x
Motory: Novak 8,5 Brushless, Nosram 8,5 Storm Evolution Regulátory: Novak - Havoc, Nosram Matrix
Baterie: Nosram 3300 - 2x, LRP 3600 -2x, Carson 2300 - 2x Karoserie: Gallardo drift, Trueno, Diablo, Silvia S14, Levin
Nabíječ: ROBBE power peak fun Vybíječ: Muchmore ===
Serva: Spektrum Z270 - 2x, Spektrum Z590 - 2x Přijímače: SR 3000 - 2x
Uživatelský avatar
ZERO 20VT
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 102
Registrován: ned dub 06, 2008 11:30 pm
Bydliště: Telč

Re: pohon 4x4

Příspěvek od ZERO 20VT »

MARCELZ píše:To auto je porad 4x4 jenze diferencial prispusobuje rychlost kol tomu, jakou drahu prekonavaji, tj v zatacce, nebo v driftu, kolo na vnitrku zatacky prekonava mensi drahu a toci se pomaleji, jenze pak auto v driftu neudrzis a pretoci se...me se to s prvnim autem stavalo taky a byl sem tak unahlenej ze sem ho poslal na reklamaci, pritom jde o normalni jev.

Ta vazelina to vyresi, kdyz pouzijes 500.000 tak to bude fajn, idealni bude zavrit to tavnou pistoli.
Nemáš pravdu, nemůžou jít zastavit obě přední kola, když jede motor.
Někde je problém.
Až se vyřeší, pak samozřejmě zamkni diferáky a udělej z nich jakoby "pevné osy"
Podvozky: Yokomo Drift - 2x, Team Associated B44 Vysílačky: Spektrum DX3.0 - 2x
Motory: Novak 8,5 Brushless, Nosram 8,5 Storm Evolution Regulátory: Novak - Havoc, Nosram Matrix
Baterie: Nosram 3300 - 2x, LRP 3600 -2x, Carson 2300 - 2x Karoserie: Gallardo drift, Trueno, Diablo, Silvia S14, Levin
Nabíječ: ROBBE power peak fun Vybíječ: Muchmore ===
Serva: Spektrum Z270 - 2x, Spektrum Z590 - 2x Přijímače: SR 3000 - 2x
JaM
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: úte dub 21, 2009 8:39 am

Re: pohon 4x4

Příspěvek od JaM »

ok panove, diky za rady. Ted jsem v praci, ale hned jak se k autu dostanu, dam vedet jak jsem dopad :-)

jeste jednou diky
Uživatelský avatar
ZERO 20VT
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 102
Registrován: ned dub 06, 2008 11:30 pm
Bydliště: Telč

Re: pohon 4x4

Příspěvek od ZERO 20VT »

tak jinak: když zastavíš při vypnutém autě přední kola, a začneš točit zadním, druhé zadní se musí točit naopak (planetky v difráku obíhají a hlavní kardan se netočí).

Když zastavíš přední a oběma zadními začneš točit v jednom směru, MUSI se začít točit i přední, bez ohledu na to, jestli maš povolenej, nebo utaženej diferák...(planetky v diferáku neobíhají a roztočí se celej diferák a přenese sílu na hlavní kardan a dále dopředu)
Podvozky: Yokomo Drift - 2x, Team Associated B44 Vysílačky: Spektrum DX3.0 - 2x
Motory: Novak 8,5 Brushless, Nosram 8,5 Storm Evolution Regulátory: Novak - Havoc, Nosram Matrix
Baterie: Nosram 3300 - 2x, LRP 3600 -2x, Carson 2300 - 2x Karoserie: Gallardo drift, Trueno, Diablo, Silvia S14, Levin
Nabíječ: ROBBE power peak fun Vybíječ: Muchmore ===
Serva: Spektrum Z270 - 2x, Spektrum Z590 - 2x Přijímače: SR 3000 - 2x
JaM
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: úte dub 21, 2009 8:39 am

Re: pohon 4x4

Příspěvek od JaM »

supr, tohle jsem potreboval vedet :-)
Odpovědět

Zpět na „DRIFT“