X-ray T1R pro rally
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
- Vrakouš
- EXPERT na rady
- Příspěvky: 4828
- Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
X-ray T1R pro rally
Jedním z podvozků, který se dnes dá sehnat "za hubičku" je X-ray T1R. Jeho úprava pro rally už je trochu složitější nežli u Tamiye, ale při slušně vybavené dílně se to dá za víkend zvládnout.
Plato je potřeba obrousit v prostoru pod rameny, aby se zvětšil propad a tím i světlá výška.Originál jsou v tomto platu baterky dělené 3+3, já se rozhodle upravit podvozek pro použití klasického akupacku, lze použít i baterky pájené llllll .
Na obrázku je vidět, že původní otvory, ve kterých baterky držely jsou vylepené kousky plastu, a pod motorem je AL plech s věracími otvory a krycí síťkou proti kamenům.
Přední obroušená část, je vidět i šroub, který bude jako přední doraz držáku baterek.
Zadní část plata po obroušení.
Veškeré přepážky v levé části jsem odřezal, aby se vešel akupack.
Další fotky a různými detaily plata, obroušená ramena, aby neškrtala kola o jejich konce, obroušené C huby pro větší zdvih a rejd.Nežli dlouze popisovat, fotky asi napoví více.
Plato v přední části je obroušeno i v místě, kde se mají opírat šroubky dorazů propadu ramen.Vyřešil jsem to tím, že jsem vyvrtal díry blíž ke středu, vyřezal závit, a dorazy jsou normálně funkční.
Smontovaná přední část, je vidět nejen upravená ramena, C huby a páky řízení, ale i část zakrytování.
Obroušení v oblasti zadních domečků.
Pod rameny se zachytávaly kamínky, vyřešily to kryty nalepené oboustrannou páskou, jsou tvořeny z "neoprenového" zednického hladítka.
Držáky karoserie jsem předělal, aby šly použít kastle vrtané pro Tamiyu.Vepředu jsem použil zadní držáky, chycené k držákům tlumičů, vzadu jsou naopak přední držáky a pomocný L profil, na kterém jsou uchyceny.Je vidět i doplňkové zakrytování před kamínky.
Hlavně diferenciály jsem se snažil dobře zakrýt, používal jsem pěnu na nárazníky, zednická hladítka a chirurgické rukavice.
Bordelkryt je upravený z originálu, ale je prodloužen.Na něm jsou namontovány větráky pro chlazení motoru i réglu.
Zde je celkový pohled, je vidět zvýšený kryt i způsob jak jsou předělány držáky karoserie.
Místo originálního nárazníku jsem vytvořil vlastní, zdvižený v přední části.Původní je rovný a při najetí na překážku často zůstanete viset.
Celkový pohled na nezakrytované podvozky s komplet osazením.
Komplet, se zakrytováním.
Podvozek je dobrý hlavně na asfalt, do haly apod. Oproti dříve ježděné Tamiye je lehčí takřka o půl kila.Ale každému vyhovuje jiný styl, do těžkého terénu a na sněhu raději používám svůj starý sekeromlat TB-01.Pro mé nešikovné ruce má tu výhodu, že si cestu prorazí i tam, kde není a kde už X-ray uvízne.
Ale v lehčím terénu a na asfaltu je X-ray mnohem ovladatelnější a hbitější,preciznějšímu a lepšímu jezdci bude vyhovovat i v těžším terénu.
Snad fotky pomůžou při případné přestavbě, přeji mnoho úspěchů.
Plato je potřeba obrousit v prostoru pod rameny, aby se zvětšil propad a tím i světlá výška.Originál jsou v tomto platu baterky dělené 3+3, já se rozhodle upravit podvozek pro použití klasického akupacku, lze použít i baterky pájené llllll .
Na obrázku je vidět, že původní otvory, ve kterých baterky držely jsou vylepené kousky plastu, a pod motorem je AL plech s věracími otvory a krycí síťkou proti kamenům.
Přední obroušená část, je vidět i šroub, který bude jako přední doraz držáku baterek.
Zadní část plata po obroušení.
Veškeré přepážky v levé části jsem odřezal, aby se vešel akupack.
Další fotky a různými detaily plata, obroušená ramena, aby neškrtala kola o jejich konce, obroušené C huby pro větší zdvih a rejd.Nežli dlouze popisovat, fotky asi napoví více.
Plato v přední části je obroušeno i v místě, kde se mají opírat šroubky dorazů propadu ramen.Vyřešil jsem to tím, že jsem vyvrtal díry blíž ke středu, vyřezal závit, a dorazy jsou normálně funkční.
Smontovaná přední část, je vidět nejen upravená ramena, C huby a páky řízení, ale i část zakrytování.
Obroušení v oblasti zadních domečků.
Pod rameny se zachytávaly kamínky, vyřešily to kryty nalepené oboustrannou páskou, jsou tvořeny z "neoprenového" zednického hladítka.
Držáky karoserie jsem předělal, aby šly použít kastle vrtané pro Tamiyu.Vepředu jsem použil zadní držáky, chycené k držákům tlumičů, vzadu jsou naopak přední držáky a pomocný L profil, na kterém jsou uchyceny.Je vidět i doplňkové zakrytování před kamínky.
Hlavně diferenciály jsem se snažil dobře zakrýt, používal jsem pěnu na nárazníky, zednická hladítka a chirurgické rukavice.
Bordelkryt je upravený z originálu, ale je prodloužen.Na něm jsou namontovány větráky pro chlazení motoru i réglu.
Zde je celkový pohled, je vidět zvýšený kryt i způsob jak jsou předělány držáky karoserie.
Místo originálního nárazníku jsem vytvořil vlastní, zdvižený v přední části.Původní je rovný a při najetí na překážku často zůstanete viset.
Celkový pohled na nezakrytované podvozky s komplet osazením.
Komplet, se zakrytováním.
Podvozek je dobrý hlavně na asfalt, do haly apod. Oproti dříve ježděné Tamiye je lehčí takřka o půl kila.Ale každému vyhovuje jiný styl, do těžkého terénu a na sněhu raději používám svůj starý sekeromlat TB-01.Pro mé nešikovné ruce má tu výhodu, že si cestu prorazí i tam, kde není a kde už X-ray uvízne.
Ale v lehčím terénu a na asfaltu je X-ray mnohem ovladatelnější a hbitější,preciznějšímu a lepšímu jezdci bude vyhovovat i v těžším terénu.
Snad fotky pomůžou při případné přestavbě, přeji mnoho úspěchů.
CHASSIS: X-ray T1R , TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
- NARCOS
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 607
- Registrován: čtv črc 16, 2009 12:58 pm
- Bydliště: Viničné Šumice
- Kontaktovat uživatele:
Re: X-ray T1R pro rally
wow ty jsi z toho udell skoro TT-01 pekna prace ty jsi profik
Traxxas Slash, Combo KD36 - 5900Kv motor
- Baterie : Li-Po Turnigy 5000mAh 2S 20C
- http://narcos.rajce.idnes.cz
-
- Baterie : Li-Po Turnigy 5000mAh 2S 20C
- http://narcos.rajce.idnes.cz
-
- Vrakouš
- EXPERT na rady
- Příspěvky: 4828
- Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: X-ray T1R pro rally
TT-01 ne. I když rozložení prvků to trochu připomíná.Dělal jsem to pro to, že z Tamiya podvozků jsme měli 15 akupacků, a nechtělo se mi je předělávat.Také kastle jsme použili původní, a zjistil jsem že po této úpravě nebudu muset dělat nové otvory na uchycení.
Vycházím z toho, že většina lidí začíná s Tamiyou, takže použití původních baterek a kastlí se jim bude hodit, proto jsem ten článek psal.
Vycházím z toho, že většina lidí začíná s Tamiyou, takže použití původních baterek a kastlí se jim bude hodit, proto jsem ten článek psal.
CHASSIS: X-ray T1R , TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
- PetrK
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 1074
- Registrován: pát led 26, 2007 4:21 pm
- Bydliště: kousek od Tábora
Re: X-ray T1R pro rally
Samozřejmě skvělá práce, navíc perfektně popsaný postup
Jen bych rád připojil (nejen) svou zkušenost s XRAYem na Rally. Jde o to, že při jízdě v terénu se stává, že v zadních kolech uvízne kamínek mezi diskem a nábojem. pak se kolo zasekne a je problém. Dá se to vyřešit tím, že se zadní náboje otočí a přehodí mezi sebou. pak je samozřejmě třeba kvůli rozchodu zkrátit horní spojovačky a hlavně spodní ramena. Já je měl uříznutá a otvor pro osu náboje jsem vyvrtal tak, aby mi po smontování rozchod vyšel stejně jako původně.
Bohužel už XRAY nemám, tak nemůžu dát lepší foto. Na téhle je to vidět jen částečně...
Jen bych rád připojil (nejen) svou zkušenost s XRAYem na Rally. Jde o to, že při jízdě v terénu se stává, že v zadních kolech uvízne kamínek mezi diskem a nábojem. pak se kolo zasekne a je problém. Dá se to vyřešit tím, že se zadní náboje otočí a přehodí mezi sebou. pak je samozřejmě třeba kvůli rozchodu zkrátit horní spojovačky a hlavně spodní ramena. Já je měl uříznutá a otvor pro osu náboje jsem vyvrtal tak, aby mi po smontování rozchod vyšel stejně jako původně.
Bohužel už XRAY nemám, tak nemůžu dát lepší foto. Na téhle je to vidět jen částečně...
- Přílohy
-
- FIL44935.JPG
- (100 KiB) Staženo 1745 x
Petr "kyby" Kýbus
modelařím pro radost...
modelařím pro radost...
- Embie
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 762
- Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
- Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: X-ray T1R pro rally
Parádní a obdivuju ty poloosy, ty moc použitě teda nevypadají. Chci se zeptat http://fotogalerie.modelfan.cz/fotky/6726.jpg - to máš kvuli nějakýmu rušení nebo aby se neprošoupala aunténa o rotující části?
- Vrakouš
- EXPERT na rady
- Příspěvky: 4828
- Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: X-ray T1R pro rally
Je to kvůli riziku porušení antény,když používám kastle vrtané na Tamiyu, musím véct anténu tudy,a nebezpečí že jí rotující části zachytí je dost velké.Brčko funkuje spolehlivě, ani na jednom z aut se nic nestalo.
CHASSIS: X-ray T1R , TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
- Embie
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 762
- Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
- Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: X-ray T1R pro rally
Jo a ještě jsem chtěl to... Co je zač ta modrá hmota? Šel by z toho nárazník?
Re: X-ray T1R pro rally
Je to nejspíš nějaký molitan. Podle mě z toho nárazník určitě půjde a mám i pocit, že na nějakých podvozcích z toho Vrakouš nárazník má.
- Vrakouš
- EXPERT na rady
- Příspěvky: 4828
- Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: X-ray T1R pro rally
Kdyby ses podíval na všechny fotky, tak bys viděl, že nad podomácku udělaným zdviženým AL nárazníkem je nárazník z této hmoty.Je to pěna, která se používá na ochranu při balení např.značkových jízdních kol.Je to něco mezi pěnovou gumou, tvrzeným molitanem a měkčeným polystyrenem.Dá se perfektně krájet odlamovacím nožem, ale i zabrousit na brusce.Dnes dělám nárazníky jen z této hmoty, dokud mi nedojde.
Dodal mi jí jeden z členů fóra,zdroj neprozradím, je omezený, nerad bych mu dělal problémy.Když bude chtít, dá vám třeba vědět sám.
Dodal mi jí jeden z členů fóra,zdroj neprozradím, je omezený, nerad bych mu dělal problémy.Když bude chtít, dá vám třeba vědět sám.
CHASSIS: X-ray T1R , TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
- Embie
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 762
- Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
- Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: X-ray T1R pro rally
Jasně, chápu. Já právě viděl že jsi to měl na autě, ale bylo to ve škole a nebyl čas a tak jsem mrknul jen na poslednich par fotek, kde to neni, tak mě to zmátlo. Když jsem byl malej, tak jsem s tátou jezdil montovat kola, měl to jako jakousi brigádu, tak doufám že mi to někde sežene
-
- Neaktivní uživatel
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned pro 12, 2010 7:00 pm
Re: X-ray T1R pro rally
Taky předělávám podobně T1R na rally pak se podělím až to bude hotové s fotkama
- Vrakouš
- EXPERT na rady
- Příspěvky: 4828
- Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: X-ray T1R pro rally
Určitě sem fotky a zkušenosti dej, ne všechna moje řešení jsou ideální, a tvé poznatky se budou hodit ostatním, třeba i mě.
CHASSIS: X-ray T1R , TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
- nesto
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 952
- Registrován: pon led 03, 2011 11:40 pm
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: X-ray T1R pro rally
Mě je většinou dost smutno, když prohlížim podvozky překopaný na rally, ale musim uznat, že tyhle tři vypadaj docela pěkně
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
...:::Toyota Supra:::...
- rcrtgriffin
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1003
- Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: X-ray T1R pro rally
Mne je dost smutno z těch, který nikdy rc rally nezkusili a jenom mluví o tom, jaká je to škoda podvozků...
1)RC rally je pro ty, co milují rally 1:1
2)při rally se ničí díly mnohem méně, jako při onroad (pokud je dobře zakrytováno, pokud ne->smrt převodů)
edit: (98% dílů z 416ky, co mám zničených, je z haly)
jinak k tomu podvozku T1R-
Docela by mne zajímaly jízdní vlastnosti s původními dělenými packy na tomhle autě... přeci jenom buggyny to tak mají, kvůli skokům a těch při rally taky není málo, navíc by se díky tomu pěkně rozložila podélně váha a to by mohla být velká výhoda u jízdních vlastností, už jsem si s touhle myšlenkou pohrával, ale u TRF to moc dobře nepůjde...
Navíc mám stále těžší auto na straně zbytku elektroniky, jelikož jezdím lipoly...
1)RC rally je pro ty, co milují rally 1:1
2)při rally se ničí díly mnohem méně, jako při onroad (pokud je dobře zakrytováno, pokud ne->smrt převodů)
edit: (98% dílů z 416ky, co mám zničených, je z haly)
jinak k tomu podvozku T1R-
Docela by mne zajímaly jízdní vlastnosti s původními dělenými packy na tomhle autě... přeci jenom buggyny to tak mají, kvůli skokům a těch při rally taky není málo, navíc by se díky tomu pěkně rozložila podélně váha a to by mohla být velká výhoda u jízdních vlastností, už jsem si s touhle myšlenkou pohrával, ale u TRF to moc dobře nepůjde...
Navíc mám stále těžší auto na straně zbytku elektroniky, jelikož jezdím lipoly...
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
-
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 3229
- Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
- Bydliště: Litvínov
Re: X-ray T1R pro rally
Mě taky, ale jenom když vidim ty sprasený podvozky (nejčastějš ttčka) co lidi prodávaj na bazaru jako rally speciály. Když vidim úpravy na úrovni jako dělá vrakouš a vyšší, tak se mi to docela i líbí....nesto píše:Mě je většinou dost smutno, když prohlížim podvozky překopaný na rally, ale musim uznat, že tyhle tři vypadaj docela pěkně
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM